Merhaba❤️
Bugunde bana nasip oldu dogum hikayemi paylasmak. Paylasmamin en onenmli sebebi ise ikiz gebelik oldugu icin. Kendim hep arardim iki gebelik dogum hikayesi ama cok nadir denk gelirdi🤷🏻♀️ bir tik uzun olabilir 😅
Izmirde yasiyorum ve medical park hastanesinde dogumum gerceklesti. Bu benim ikinci dogumum(6yasinda oglum var).Doktorum ikiz gebelik oldugunu gordukten sonra ilk dogumumun normal oldugu icin bu dogumumu da(bebeklerin ve dogum anindaki durumumuza gore) normal yapabilecegimi ve normale dair risklerden bahsetti. Ilk basta bana dogum seklini konusmak icinde ileriki haftalari beklemenin daha dogru olacaginida ayrica bildirdi. Ilk amacimiz tabiki saglikla dunyaya gelmeleri ve saglikli bir gebelik gecirmek.
Gebelik surecinde cok sukur ciddi sikayetlerim olmadi. Genelde olan ilk trimesterda bulantilar, yorgunluk, uykusuzluk hali ve halsizlikler. Sadece sanirim extra hormonlardan dolayi bunlari daha yogun yasadim.
Gelelim sade de. Cuma gunu 2 temmuz en son doktor controlunde doktorum eger bu hafta kendiliginden gelmezler ise 12 temmuz yatis verecegin ve dogumu suni sanci ile baslatiriz. 7 temmuz controle gel alttan bir bakayim belki tetikler demisti. Pazar gunu 4 temmuz oglumu sitenin havuzuna goturdum. Sezlongda uzanirken dogruldum biraz ve bir sicaklik hissettim😳. Icimden altina nasil yaptin!? Diyordum kendime ama bir baktimki gelmeye devam ediyor. Esime dedim suyum geliyor. Ordan apar topar toplandik. Eve dogru giderken dr’umu aradim oda focadaymis😅 bana hastaneye gec ebeler muayene etsin bende duruma gore gelirim dedi. Eve girdim bir dush aldim ve azicik etrafi toparladim. Esyalarimizi alip evden son kez 3 kisi ciktik ailecek. Esim israrla dr yatisini yapar o ara ben cocugu birakir veya aldirrim dedi(izmir de yeniyiz aile yok arkadaslar var sadeve). Hastaneye gittigimde ebeler beni direct muayene icin catala aldi. Muayene sonrasi gozleri buyuyen ebe digerine hemen dr hanimi ara 8 cm diyor. Ben bunu burada cok okuduk ama basima gelince sok oldum. Basladim aglamaya 🤦🏻♀️
Bebekler basindan beri surecin kafa kafaya asagidaydi. Hersey hala normal doguma uygundu. 8 cm acilma ve 0 sanci. 18:45 doktorum geldi muayene etti oda saskin. Cocuk doktoru geldi vs derken basladik doguma. Ilk bebegimde baya ikindim. Ufak oldugu icin basini ittiremiyor kanaldan dedi. Ekibin guzel uyumu ve beni surekli motive etmeleri sayesinde 19:30 da ilk kizim Nil’i ve 19:36 da ikinci kizim Nehiri kucagima aldim. Ikinci bebege kordon cift dolanmis dogdugunda ilk bebek gibi hemen aglamadi. Doktor yanimda control etti hemen ve aglama sesi geldi. Ikiside saglikliydi cok sukur. Ilk dogumum biraz traumatik gecmisti ve normal olmasina rahmen epizyotomi sayesinde 1 ay dikislerimin agrisini cektim. Baya dikisim vardi ve eziyetti. Bu dogumda umidim 2 ci oldugu icin kanal daha kolay acilir ve kizlarim abilerine gore daha ufak olmasiydi. Kucuk bir yirtigim var onuda anca biraz ayakta kaldigimda veya yurudugumde rahatsizlik hissediyorum. Agri kesici igneler sayesinde agri hissetmedim. 1 gece de hastanede kaldik. Ilk dogan kizim 2.840 dogdu ve 2ci kizim 2.450. 2.500 kg asmadigi icin kucuk kizimi ve beraberinde buyugune kansekeri takibi yapildi. Kucugunun kansekeri duser diye beklerken buyugunde oldu. Sutum geliyor ama iki bebege yetmedi o yuzden mama takviyesi ile devam ediyoruz.
Normal dogum konusunda ikiz gebelikte en onemlisi doktorunuz ve aranizdaki guven. Doktorum sezaryen deseydi sorgulamadan kabul ederdim. Bastan sona kadar onun dedigi ile ilerledim. Bazen kilo artislari az oldu veya baska bir ilerleme yavas oldu ama doktorum sorun yok dedigi surece dert etmedim. Baskalariyla kiyaslamadim cunku her kadin ve her hamilelik farklidir.
Cok uzun oldu umarim birilerine faydasi olur🌺 dilerim Rabbim isteyen herkese nasip eder. Hamile olan her anneyede bebegini saglicakla kucagina almayi nasip eder❤️