mucizemizibekliyoruzz Her gün sigara içiyormusunuz, sigaraya devam mı, sigara içipte doğum yapanlar bebekleriniz sağlıklı mı gibi sorular ve artık üzerine teşvike dönen ben içtim bir şey olmadı gibi yorumlardansa belki bir faydası dokunur bu yazının.. Konu tartışmak için değil, bilgilendirmek için açılmıştır. Belki biraz olsun bırakmanıza yardımcı olur.. Hamilelik esnasında göbek kordonu yoluyla anne bebek kanı alışveriş halindedir. Annenin sigara ile aldığı tüm zehirli maddeler bu alışverişte bebeğe direkt geçer. NİKOTİN kuvvetli bir damar büzücü ajandır. Rahme giden kan akımını azaltır. KARBON MONOKSİT hücrelere zarar vererek gelişme geriliğine neden olabilir, ayrıca kanın oksijen taşıma yeteneğini azaltır. Anne kanında oksijen azalınca bebeğe giden oksijen miktarı ve diğer besin maddeleri de azalacaktır. Hamilelikte sigara içmenin zararları 1. Erken doğum eylemine neden olur. Zamanında gebelik haftası 38 - 40 hafta olarak kabul edilir. 38 haftadan çok daha önce doğumun gerçekleşmesine neden olur. 2. Erken membran rüptürü: Doğum eylemi esnasında açılması gereken su kesesinin olması gereken zamandan çok önce açılması, bebeğin gelişimini tamamlamadan doğum yoluna girmesine neden olur. 3. İntrauterin gelişme geriliği: Sigara bebeğe giden kandaki oksijen ve besin maddelerinde azalmaya neden olarak, anne karnında bebeğin gelişiminin geri kalmasına neden olmasıdır. 4. İntrauerin exitus: Bebeğin anne rahminde ani ölmesidir. 5. Preaklampsi: Tansiyon yükselmesi, idrarda protein çıkması, vücutta aşırı ödem, görme bulanıklığı ile giden gebelik zehirlenmesi tablosudur. Anne ve bebek hayatı için risk söz konusudur. 6. Hipertansiyon: Nikotinin damar büzücü, daraltıcı etkisi ile gebedeki tansiyon yükselmesidir. Bu durumda bebeğin beslenmesi üzerine olumsuz etki yapacaktır. 7. Dekolman Plasenta: Plasentanın erken ayrılmasıdır. Normal şartlarda doğum eylemi esnasında bebeğin doğumunu takiben plasenta ayrılır. Dekolman plasentada ise bebek anne rahminde iken plasentanın zamansız ayrılması ve tehlikeli boyutlarda kanamanın olmasıdır. 8. Respiratuar Distres sendromu: Doğum sonrası bebeğin solunum sıkıntısı olmasıdır. Prematür dediğimiz erken doğan bebeklerde akciğerlerin gelişmemesi sonucu ölümcül olabilen solunum sıkıntısı sigara içilen gebeliklerde daha sık gözlenmektedir. 9. Süt miktarının azalması: Lohusalık döneminde süt miktarının azalmasına neden olmaktadır. 10. Yine lohusalık döneminde sütün C vitamini seviyesinde ve besleyici etkisinin azalmasında rol oynamaktadır.
DenizOcakLafc mucizemizibekliyoruzz Hala ben bırakamadım Yok efendim günde 1 tane içiyorum Doktorum müsade etti Vs vs vs .. Besinlerde olan zararlı herşey vücuttan bebeğe uğramadan atılır SİGARA ve ALKOL dışında . İçmeyin şu zehiri 🙏
mucizemizibekliyoruzz DenizOcakLafc ben zaten müsade eden doktorlarıda anlamıyorum. Benim doktorum kesinlikle içmeyeceksin dedi mesela. Öyle 1 tane 2 tane içebilirsin gibi bi olay asla olmadı. Zehir sonuçta yani
mervesarp2005 Günde 1 paket içtiğim sigarayı hamile olduğumu öğrendiğim an bıraktım. İyikide bırakmışım. Yoksa bu yazanların birini yaşasam vicdan azabından yaşayamazdım. Birde insan hayatında sigarayı bırakmak için daha büyük bir etken olamaz. Yani hamilelik de bıraktın bıraktın. Yoksa mazallah ömür boyu çok zor.
mucizemizibekliyoruzz mervesarp2005 bende günde 1 paket içiyordum. Hamile olduğumu öğrendiğim gün bıraktım. Evlat ya hayattaki hiçbir şey evlattan daha önemli olamaz ki hele ki sigara. Bebek sahibi olmak demek daha anne rahmine düştükten sonra bile büyük sorumluluk demek
Enesefe Teyze kızı hamile sigara içiyor kac kere söyledim ama dinlemiyor günde 2 tane iciyirmus falan filan çok laf söylüyor en sonunda bıraktım ne hali varsa görsün öyle i nsanlara birşey demeye gelmiyor
mucizemizibekliyoruzz Enesefe aynen bişey deyince de ben annesiyim düşünmüyormuyum yani evladımı der kala kalırsın öyle. Bişey demeye de gelmiyor