MDT Merhaba güzel anneler; Beni tanıyanlarınız vardır aranızda , bebeğimin gelişimi bir kaç hafta geriden geliyordu. haftada gelişim geriliği ve su azlığı sıkıntısı başlamıştı. serum ve vitamin takviyesi,sağlıklı beslenme ve dinlenme ile 37. Haftaya kadar gelmiştik. 37+0 da son kontrolümüze gittiğimizde bebeğim 2.450 gramdı ve suyu da kritik seviyeye inmişti. Doktor 37+6′ da ((bugün oluyor )kontrol edelim gerek olursa O gün ,olmazsa 38+1 (önümüzdeki çarşamba günü ) bebeği almamız lazım Yoksa hayatı tehlikeye girer dedi. Şuanlık hareketleri ve bütün vücut fonksiyonları güzel dedi , nst ’de sancı da çıkmadı ve öylece evimize geldik. Aynı günün gecesi belim ağrımaya başladı, doğum sancısı gibi değildi ama tedbirli olmak istedim. Çantamdaki son eksikleri de tamamlayıp çantayı kapıya çıkardım. O gece şiddetli bel ağrısı ile geçti. Sabah bir şeyim kalmamıştı. Aynı günün Yani 37+1 ' in gecesi bebeğim sürekli karnımda kasıldı, toplandı bıraktı kendini sürekli, düzensiz ama şiddetli sancılar yaşattı bana, belim vs ağrımadı sadece sürekli toplanıp canımı acıtıyordu. Sabaha kadar uyutmadı beni. Sabah eşime işe giderken bugün hazırlıklı ol , gözün hep tlfda olsun ne olur ne olmaz dedim. O işe gidince sancı vs hiçbir şey kalmadı. Uyuyup dinlendim biraz. Gün içerisinde de bebek arada bir geceki gibi kastı kendini ama çok sancılı değildi. O günün gecesi (37+2′nin) önceki gece gibi kasılmaların olmaya başladı. Gece 2 gibi başladı kasılmalar giderek sıklığı arttı ama süresi çok uzun değildi. 4 dakikada bir 30 saniye kadar. Gece 4.30 gibi tuvalete gittim ishal olmuştum.(idrarımda enfeksiyon çıktığı için yatmadan monurol kullan demişti doktorum ishal ondan oldu diye düşündüm )Tekrar yatağa geldim sancılar aynı sıklıkla ama daha şiddetli vurmaya başladı. Saat 5.30 gibi şiddetli bir tekme hissetmemle su boşalması bir oldu.Hamilelik boyunca çok fazla akıntı yaşadığım için bir an emin olamadım. Eşime sordum altım ıslak mı diye evet ama çok aşırı değil dedi. Tuvalete gittim iç çamaşırım hafifi pembe renkli su ile komple ıslanmıştı çok aşırı değildi ama akıntı kadar az da değildi. Tuvalete oturdum biraz da orada su boşaldı tuvalete baktığımda sümüksü hafif pembe parçalar gördüm, sanırım nişanımdı. Annemle babam bizdeydi 2 haftadır. Eşim onları uyandırdı. Zaten 2 gün önce çantamı kapıya hazırlamıştım çantaları aldık hareket edince biraz daha su geldi.İlk suyun gelmesiyle sancım nerdeyse bitmişti ve bebeğin hareketleri azalmıştı. Hastane ile ev arası 50 dakika sürüyor normalde ama benim miniğim o kadar uygun bir saatte harekete geçti ki evden çıktığımızda saat sabah 6 falandı yani henüz trafik başlamamıştı ve babası da işe gitmemişti. Eğer 1 saat sonra suyu patlatsaydı babası işe gitmiş olacak ve trafiğin en yoğun olduğu saat olacaktı. Belki de bu durum beni dolayısıyla bebeği strese sokacaktı. Ama ben o kadar rahattım ki kasıklarımda hafif adet sancısı A benzer bir sancı vardı o kadar ki ben adetken daha çok sancılanırım. Kol çantamı kucağıma aldım ön koltukta sanki Ankara’ya gezmeye gider gibi sakin sakin yolculuk ettim hastaneye kadar. Asla paniklemedim,ailem de panik olmadı, hız yapmadık, dörtlü vs yakmaya gerek kalmadan hastaneye geldik.Bana kalsa acile de yürüyerek giderdim ama tekerlekli sandalyeye bindirdiler oturunca bir daha suyum boşaldı ama bu defa baya bi geldi. Acilden giriş yaptık doğumhaneye aldılar hemen beni doğumhanede tuvalete girdim be son suyum da tuvalete boşaldı. Sonra beni nst ’ye bağladılar hiç sancım yoktu. Açıklığım da yoktu. 15 dakika falan sonra sancılarım gelmeye başladı.Çok şiddetli değildi ama sıktı. Doktorum 1-2 saat bekleyelim sancıların artarsa ve açıklığın olursa normal doğum yaparız ama artmazsa sezaryen yaparız dedi.1-2 saat bekledik sancılar biraz arttı açıklık 1 cm oldu ama doğuma yetmez dedi doktor.Açılma ve sancıyı beklersek bebeğin küçük olduğu için suyun da geldiği için bebek strese girer seni de boşuna yormuş oluruz o yüzden sezaryene alalım seni dedi. Zaten önceden de sezaryeni göze aldığım için kabul ettim.Normalde de soğuk kanlı bir insanımdır pek panik yapmam doğumumda da aynı soğuk kanlılığı korudum ameliyathaneye yürüyerek girip masaya kendim oturdum.gövdem uyuştuktan sonra göğsümde baskı hissettim , başımda sürekli iki kadın vardı biri anestezi uzmanı idi diğerini bilmiyorum ama diğeri çok gençti ve çok tatlıydı onun varlığı beni daha çok rahatlattı resmen. Göğsümde baskı hissettiğimi söyledim (öyle bir şey hissederseniz mutlaka söyleyin) hemen baskı ilacı veriyorum dedi. O ilacı verince midem bulandı. Midem bulanıyor dedim.hamilelikte de bulandı mı diye sordu evet hamileliğim bulantı ile geçti dedim. Ondan bulanıyordur bulantı ilacı veriyorum şimdi dedi. O arada birazcık kustum ve rahatlarım bulantım da geçmişti. Ben kendimi iyi hissettikten sonra doğum başladı ve çok kısa bir süre sonra bebeğimin sesini duydum 🥲O anı anlatmayacağım siz yaşayıp görürsünüz artık 😊 Çocuk doktoru,benim doktoruma bebek 32 haftalık mı diye sordu ( her şeyi duyuyor ve dinliyordum ben)Doktorum 37 ama gelişmedi dedi. Meğer bebeğim 2020 gram doğmuş. Son ultrasonda 2450 gram çıkmıştı halbuki. O yüzden doktor 32 haftalık mı diye sormuş. Ama sadece kilosu 32 imiş diğer fonksiyonları 37 ile uyumlu imiş çok şükür 🤲🏻 Bebeğimi bana koklattılar yanağıma koydular biraz temas ettirdiler sonra kuveze götürdüler. Ben de ameliyattan çıktım. Odaya geçtim. Böylece miniğimle henüz yeni kavuşmuşken ayrılmak zorunda kaldık ama çok şükür sağlığı yerindeydi. Bugün doğum yapalı 5 gün oldu. Bebeğim hala kuvezde ben de evde dinlenerek iyileşip kendimi ona hazırlıyorum. Kimine göre negatif gelebilir ama bence benşm hikayem pozitif 😊Süreç ve sonuçla ilgili sormak istediğiniz herhangi bir şey varsa henüz bebek evde değilken Yani vaktim varken uzun uzun cevaplayabilirim. Sevgiler 🤗
Veraninannesi MDT Rabbim en tez zamanda kavuştursun minigi evine hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün inşallah 🎀
Patatesimmm Allah bebeğinizi size sağ salim kavuşturur inşallah çok üzüldüm okurken, onca ay karnınızda taşıyıp sonra ayrı kalmak çok zordur eminin. Sezaryan dan sonra hemen ayağa kalkmak çok zorladı mı sizi nasıl süreçti?
MDT Patatesimmm sezaryen sonrası ilk yürüyüş en çok zorlandığım şeydi. İlk yürüyüş gerçekten çok can acıtıyor. Sonraki zorluk ise gaz çıkarmak oldu benim için.Uzun süre bekledik ve en son ilaçla çıkarabildim ancak. Gaz da çıkardıktan sonra yürümek biraz daha kolaylaştı ama yine de zordu tabi yürüdükçe açıldım yürümek gerçekten çok önemli.perşembe günü doğum yaptım bugün kendi kendime basit işlerimi halledebiliyorum.
Ezgi1k MDT ayıp olmazsa ben bir şey sormak istiyorum hastaneye giderken ne giydiniz? Sürekli suyunuz gelmiş ya o anlarda nasıl oldu yani üstünüzü değiştirmek zorunda kaldınız mı?
MDT Ezgi1k neden ayıp olsun canım sormak.Evde büyük boy ped takmıştım. Üstüme de hamile taytımı giydim. Ama depend de giyebilir mişim. Zaten benim bebeğimin suyu azdı ve su birden bire tamamen boşalmadı az az geldi hep. O yüzden hastaneye gidene kadar ped gayet idare etti. Ama hastanede tekerlekli sandalyeye oturunca çok boşladı suyum yerler falan ıslanmadı ama ped yetersiz geldi tabi ama artık hastanedeydim ve doğum yapacaktım onu dert etmedim kimsenin de altı ıslanmış dediğini sanmıyorum ☺️
imgeeftelya MDT ne güzel anlatmışsınız ve ne güzel göğüslemişsiniz küvezde kalması bebiş için daha iyi olacaksa orda olmalı elbette sizin adınıza çok sevindim güzel bir hikayeydi herşey yolunda gitmiş çok şükür umarım bebeğinizde çabucak toparlanır kucağınıza tez zamanda alırsınız ☘️
Zelsonr MDT Rabbim tez zamanda kavuştursun inşallah canım 💜🤲 Allah analı babalı büyütsün inşallah 🤲 Hayırlı sağlıklı Salih evlatlardan eylesin inşallah 😘
Ezgi1k MDT hastane ortamı sonuçta kimse yadırgamaz ve yadırgayamaz zaten 😊 teşekkür ederim umarım bir an önce sağlıkla alırsın bebeğini oradan 😊