asyaninannesiiii Yarım kundak yapılmalı diyor uzmanlar uyku verimliliği açısından yoksa moro refleksiyle kendilerini uyandiriyorlar ben yapacağım şahsen
masalinannesi12 Ozge890 ben kızıma hiç yapmadım haziranda doğmuştu aşırı sıcaktı bide kundak hiç yapamam dedim şimdi nasipse 2. Kızım doğacak onada yapmicam
Esra_baki Ozge890 Hayır ayaklarını kesinlikle kundaklamayin kızımda yarım kundak kullandım. Silkinerek eliyle falan kendini uyandırıyordu ellerini kundakliyordum çok sıkmadan. İkinci kızım Eylül de olacak nasipse ince bı örtü ile onunda kollarını çok skmayacak şekilde kndak yapacağım.
Esra_baki Ozge890 Yani bebeğin durumuna sizin tercihinize bağlı benim kızım hani derler ya yeni doğan uyur durur hiç öyle olmadı kendini uyandırıp duruyordu gaz sancısı vs çabası dinlensin diye mecbur yaptım bende kundaklama taraftarı değildim aslında ama ayklari skmak kalça cikikligina sebep olur kayınpederiniz yanlış bilgi veriyor.
Ladybird06 Ozge890 Kundak yapmak zorunda değilsin canım. Ben elleriyle kendini uyandırmasın diye fazla sıkı olmayacak şekilde kollarını sarıyordum sadece.
Dilekcnkn Ozge890 Valla kaynanam yeğenimizi ve ilk oğlumu kundak yapmıştı hani sarmıştı baya ama bir sorun olmadı çok rahat yatıyorlardı gerçekten ikinci oğlumda öyle üstten sardık ayaklarını falan sıkmadık yine aynı şekilde yaparım bende çok sıksanda açıyorlar zaten 😂
Emirinannesi34 Ozge890 kollarını sarın sadece yarım kundak şeklinde. Doktorlarda bunu öneriyor kollarını oynattıkça korkup kendilerini uyandırmasın diye yapılıyor. bacakları sarmak kalça çıkıklığına yol açıyor.
Ozgepoyrazaden Ben Müslin örtüyü üçgen yapıp , oğlumu ortasına yatırıp iki tarafından sıkıştırmadan sarmıştım. Hem çok rahat uyuyordu elleri ile kendini uyandıramıyordu. Kızıma da yapacağım inşallah. Ama sadece zıbın giydiriyordum içine çok sıcak diye.
Emirinannesi34 Ozge890 anne karnında sıkışıklığa alışıyor çocuk, yeri dar olduğu için. doğduğunda kolunu kıpırdatsa korkup uyanıyor. Bence kıyamadığınız için yarım kundak yapın rahatça uyusun. Youtubeda videoları var. Çok sarmayınzaten, bacaklarını rahat bırakın
Mehtap23 Ozge890 tam kundak yapma yapsanda sımsıkı sakın yapma kalça çıkığına neden oluyır . İlk bebeğimde yap yap dediler kıştı diye yaptım vardır bir bildikleri dedim kalça kontrolü nde bacakları tam açılmıyor bacakları arasına ayrıyeten bişey yok açık kalsın bacakları kalça çıkığına doğru gidiyorduk yani🙈 dahada kundak yapmadım ikincinde de yapmam yarım kundak gibi yaparım.