Merhabalar,
Nisan ayında İrlanda’da doğum yaptım. Zor bir doğum oldu. Normal diye gittiğim hastaneden acil sezeryan ile üç gün sonra ayrıldım. Çok şükür bebeğim ve ben iyiyiz. Doğum hikayemi yazıp kimseyi etkilemek istemedim. Ben de hastane çantamda neleri gerçekten kullandım onları yazıp en azından fikir vermeyi düşündüm. Umarım işe yarar :)
Bebek için:
Bebek havlusu (her ihtimale karşı)
Yastık kılıfı x2 (bebek çarşafı gibi kullanmak için bebek deterjanıyla yıkanmış ve ütülenmiş)
İnce örme battaniye (hastaneler sıcak)
Müslin bez x5 (ne kadar çok o kadar iyi ben omuza atmak için ya da alt açmaya birçok işlev için kullandım, hala da kullanıyorum)
Çıtçıtlı body x3
Tulum x3 (en rahatı tulum, tek parça ve alt değiştirmesi kolay hele kendinden eldiven ve patikliyse muazzam)
Alt üst takım x2 (göbek bağından dolayı beli lastikli tercih edilmemeli bence)
Eldiven x3
Şapka x3
Çorap x5
Ağız mendili
Bebek bezi 20li paket
Bebek ıslak mendili
Pişik kremi
Bebek bakım seti (saçlı bir bebekti tarağını kullandım)
Anne için:
Pipetli su şişesi (sancılar sırasında çok işe yarıyor)
Terlik (kolay giyilen rahat bişey olmalı)
Gecelik x2 (kirlenme ihtimaline karşı)
Sabahlık
Pijama
Iç çamaşırı
Emzirme atleti x2 (müthiş bir icat, 2 aydır üstümde)
Göğüs ucu kremi (Lansinoh öneririm, hastanede ilk emzirmeden itibaren başladım ve ilk bir hafta bol bol sürdüm bir tüp bitti ve artık acı veya hassasiyet kalmamıştı)
Göğüs pedi x6
Yedek lens / gözlük
Diş fırçası ve macun (bir umut, ben ikinci gün kullanabildim)
Kirli torbası x2 (size ve bebeğe)
Şarj aletleri / Powerbank
Atıştırmalık ve kuruyemiş (gece emzirmelerinde çok acıkıyordum)
Kağıt havlu / Islak mendil
Gerçekten kullandığım bunlar oldu. Depend almıştım yanıma fakat hastane kalın pedlerden verdi hep onları kullandım. Göğüs kalkanı almıştım yanıma fakat hem krem kullanımı hem de zaten ilk günler süt aksın da biriksin gibi bi durum olmadığı için kullanmadım. Bolca kremleyip göğüs pedi takılı emzirme atletini kapatıyordum bir sonraki emzirmeye kadar. Pipetli su şişesini çok fazla kullandım. Hem sancılar ve ıkınmalar arasında, hem de emzirmek aşırı susatıyor. Doldur doldur iç ve dökülme riski yok. Ben fazladan kaldığım için daha sonra eşim bebeğe ekstra kıyafet, bebek bezi ve ıslak mendil getirdi. Aklıma gelenler bunlar oldu umarım işe yarar 🙃