Rabiatan gerekli gereksiz olduğuna burda kimse karar veremez sizin aile geçmişiniz de şeker hastası olan var mı veya gebelik sürecinde şekerden şüphelenecek bi durumunuz var mı bunu en iyi siz bilirsiniz. Benim ailemde şeker hastası yok kendimde de belirti yoktu ama öncesinde olmayıp hamilelikte şwker çıkabiliyor ilerde bi problemle karşılaşmayım diye yaptırdım. Zararlı olsa uygulamada olmazdı glikozu öcü gibi gösteriyorlar fakat metabolizma tarafından sindirilip enerjiye dönüşen bişey ve günlük hayatımızda yenildiğimiz baklavalar bile maliyeti düşürmek için artık glikozdan yapılıyor hastane ortamında başka bişey verip test yapamayacakları için belli bi grama bağlı kalınıp referans değerleri arasında olunup olunmadığına bakılıyor bence yapılmalı ama tercih sizin