Merih merhaba
ben de fetal DNA testi yaptırdım. Yaptırmadan da çok araştırdım her firma ile görüştüm fiyat aldım.
fetal DNA, nifty testi,harmony test gibi bir çok isimle anılıyor bu testler.
önceden sadece yurt dışına gönderilen kanla yapılıyordu.
şimdi Ankara’da genoks diye bir firmada yapıyor.
bu test 10. Haftadan sonra bebeğin kanı anne kanına karışıyor. Senden alınan kanla bebeğin DNA sı aytıştırılıp inceleniyor. Kromozomla ilgili hastalıklar hakkında %99 a kadar doğru sonuç alabiliyorsun. Ama bu testin sonucunda olumsuz bir durum olursa bebek de bir gen problemi çıkarsa amniyosentez testi falan var %100 sonuç veren gebelik sonlandırmak için o test sonucu isteniyor tam detaylı bilgim yok o testlerle. Ben kendi isteğimle fetal DNA yaptırdım. Ek olarak bu testleri yapan firmalara kendşn ulaşmanı öneririm doktorlar firmalardan komisyon alıyor. Ben genoks firmasından 2.600₺, eurofins firmasından fransada 3.200₺, invitae firmasından pazarlıkla 2.600₺ fiyat aldım. Genoks sonucu geç geliyor diye orda yaptırmadım. Eurofins az sayıda kalıtsal hastalık araştırıyordu detaylı test için daha yüksek fiyat istiyor. İnvitae de karar kıldım gittim kan verdim bir sağlık kabininde görevli hemşireleri var. 7 gün sonra test sonucum geldi. Herhangi bir hastalık yok. 12. Haftada oğlum olacağını öğrendim:) umarım sen de iyi sonuçlar alırsın.