busra0501- Kızlar merhaba, çalıştığınız kuruma hamileliğimizi kaç haftalıkken bildirmeliyiz? Yani böyle bir yasal zorunluluk var mı? Şuan 13. Haftadayım henüz söylemedim. Uzaktan çalışıyoruz. Ne zamana kadar bildirmeliyim?
MelegimibekliyorumM busra0501- ben 8.hafta da söylemiştim hamilelik haklarımı kullanmak için. Şu an 17.haftadayım.
Fatmakara97 busra0501- iş nedir tam olarak canım nasıl bi kurum hamilelik haklarını kullanabileceğin bi yer mi
VeraVrea busra0501- bir sınırı yok, ama türkiyede işverenler o kadar ayırımcı ve baskıcı ki insanlr 2-3 aylık olunca söylüyor. Avrupada 7. Aya kadar söylememen çok normal.
Sudeekalay busra0501- öğrendiğimde 4haftalikti hemen durum bildirir raporu alıp tüm haklarımdan faydalanmami istediler
Sevens Özel kurum mu. Ben 6 haftada söylemiştim zaten sonraki yıl çalışmayacam önlerine baksınlar diye
Aslinur Ben öğrenir öğrenmwz bildirmiştim tüm yasal haklarimi kullanabilmem için. Calısma durumunuz ve saatlerinizde öenmli tabi benim ay sonlari gece varsiyalarim ve pazar mesailerim olabiliyordu suan hepsinden muafim ve yemek molam dahil haftalık45 saatin üzerine cıkamıuor kurumum
MelegimibekliyorumM Aslinur haftalık 37.5 saat diye biliyorum ben. Günlük 7.5 saat çalışma hakkımız var. Ben 8.30-16.30 arasında çalışıyorum.
busra0501- Fatmakara97 Özel okulda öğretmenim. İşten çıkma gibi bir durumum yok. Çalıştığım şartlarda hamilelik haklarımı kullanmaya ihtiyacımda yok aslında. İlk aylarım biraz sıkıntılı geçti o yüzden söylemedim. Yasal olarak bildirme zorunluluğu kaç haftaya kadar aslında onu öğrenmek istiyorum. Ya da böyle bişey var mı?
Aslinur MelegimibekliyorumM c tesileride bnm çalışma durumum olduğunda 6 günde 45saat baza aliniyor kuzum isg uzmanimiz şirket avukatı ve dr um özel olarak aldiklari karardi. 7,5 saatten 6 gün çalışıyorum
busra1997alpaslan2021 MelegimibekliyorumM mola nasil icindemi dışında mı 1 bucuk saat mola hakkımız var yani 8bucuk saat mi kullanmis oluyoruz Detayli anlatirmisin restoran da çalışıyorum full ayaktayim
Sevens busra0501- bende öğretmenim özel kurumda ama doğumun aralıkta 1 dönem içinde çalışmak istemiyorum cok yorucu bebeğimi riske atmak istemiyorum bu seneyi bitirip 1 sene ara verecem sonra yine başlarım. Bence söylemek lazım netice de özel kurum kac haftaliksiniz
busra0501- Haftada 2 gün yüz yüze çalıştım. Bu hafta da yaz tatiline gireceğiz. Bildireceğim de varsa yasal bir süresi onu aşmayayım diye soruyorum aslında
cozgecan Didem4957 hangi market acaba departmanınız nedir bende aynı sektördeyim ayrıca hak edişlerimiz nelerdir bende bilgilenmek istiyorum ama çok bir ayrıcalığı yok diye biliyorum market sektöründe
Annesininbitanesi1 Didem4957 ya bende market sektöründeyim 8 saat çalışıyorum hiç öyle bişey demediler saatle alakalı yeri geliyor gece 10 a kadar çalışıyorum onu nerden öğrenebilirim tam olarak canım
MelegimibekliyorumM Liyaa özel kamu fark etmiyor diye biliyorum. Alo 170 den bilgi alıp ona göre konuşmuştum iş verenle. Arayıp bilgi al istersen sende.
busra0501- Sevens ben de bir dönem nasılsa sonra izinliyim bir sonraki sene çalışmam diye düşünüyorum. Ocak ayının başlangıcına denk geliyor doğumum.
Symazturk busra0501- öyle bir zorunluluk var mı bilmiyorum gıcıklığına gizledim ben kurumdaki herkesten mesela 24. Hafta idari iznime birkaç hafta kala söyledim o da sırf yerime birini versinler yetiştireyim oda arkadaşlarım mağdur olmasın diye 😀
Didem4957 cozgecan hayır değişemez çünkü devlet yasası bu şekilde 6 saat çalıştırıp 7 buçuk saatten hesaplanır
Banu26es busra0501- 10 haftalık iken bildirdim. Özel sektörde muhasebeciyim biraz zaman geçmesini beklemiştim söylemek için