Babymoomy Kızlar ben çalışmıyorum eşimde çalışmıyor bizim kiracımız sigortalarımızı yatırıyor kiradan kesiyoruz Şimdi beni yanında calsıyor gösterecek sonra doğum izni çıkarıp izin verecek ben doğum parasından yararlanabilirmiyim nasıl yapıcam
Bilinmeyen99 Babymoomy doğumdan 8 hafta öncesine kadar en az 90 gün sigortanın yatması gerekiyor canım
elo20 Babymoomy 32. Haftandan önce geriye dönük 90 günlük priminizin olması gerekiyor yoksa alamazsınız
saideeeee Babymoomy gerçekten çalışmadığınız halde bu haktan yararlanmak diğer çalışan hamile kadınların hakkına girmek değil mi devletide kandırmış oluyosunuz
gizemozdemirr90 Babymoomy oh ne ala memleket. Biz hamile halimizle sabahin korunde kalkip ise gidelim, aksam yorgun argin gelip yemek yapalim, ev isi yapalim. Siz bir yerde sigortali gosterilip hakkiniz olmayan bir para alin.
Menekseyorulmaz Babymoomy 90 gün şartı aranıyor ama kaç ay olacak sigortanız eğer şimdi yaparsanız kaç haftaliksiniz
Babymoomy saideeeee bu devlette o kadar çok oyun dönerken fakirin ekmeği calnırken hesap sorulması gereken kişi benmiyim? Ayrıca içimdemisiniz ne biliyoruzsunuz eşim çalışmıyor iş yok iş almıyorlar benim 2cocugum var kiram var eşimin üzerine borç var sigorta açılmıyor sadece bana açılacak kayınbabamın kiracısı söyledi seni yanımda çalışıyor göstereyim dedi.
Babymoomy saideeeee ayrıca ben evde oturmiycam 1cocugumu kayınvalideme bırakıp işe gidicem ben lise mezunuyum eşimi almıyorlar
81akmnfgn saideeeee ilk hamileliğimde 32.haftya kdr calıstıgm halde alamadım doğum ücretimi gerçekten bu tarz şeyleri düşünüp yapanlara bişey diyemiyorum 🤭
saideeeee Babymoomy ben sizi sorgulamadım sadece gerçekten çalışmayacaksınız bu yaptığınız diğer çalışan hamile kadınların hakkına girmek olur ki bende 8 ay boyunca çalışan hamile bi kadınım zorluğunu bildiğim için bana haksızlık sizin hayatınızı ben bilemem eşiniz çalışıyo ya da çalışmıyo sadece fikrimi söylemek istedim gerisi size kalmış
Gizemgulnar23 Babymoomy ya sen boşver kimse anlamaz halinden en iyisini yapmışsın çalmamışsın çırpmamışsın kiradan düşmüşsün sigortanı yatırmışsın helal hoş olsun o para sana evladına güle güle harca 🥰🥰
Esmakorkmaz Meltem_ hamile kalmadan önce mi yoksa doğumdan üç ay öncesi mi? Ben doğumdan 3 ay öncesine kadar aktif olması gerekiyor diye biliyorum. Yeni bir işe girdim henüz sigortam yapılmadı 5. aydayım sigortam yapıldıktan sonrası doğumuma 4 ay kalmış olacak. Ben yararlanamıyor muyum yani??
Meltem_ Babymoomy anlıyorum ama bi bilgi vereyim olurda devlet farkederse yüksek meblalaar ceza ödersiniz
busra1997alpaslan2021 saideeeee bende çalışıyorum ayakta ve bacaklarım agriyor allah bilir susarım benim 1 arkadaşımda geçen sene bu tarz bisryler yaptı
Ozgecann1rbn saideeeee onların hakkına nasıl girecek açıklar mısınız? Ben özel sektörde çalışıyorum 32. Hafta izne ayrıldım bende o parayı alacam. Ki o benim hakkım. Bu hanımefendi benim nasıl hakkımı yemiş oluyor??? Boş keseden sallamayın. Milyar dolar kaçıranlara hak sorun da öyle gelin
Minikkuss busra1997alpaslan2021 hayır benim anlamadigim şu.. böyle yapıyolar diye sizin hkkiniza neden girilmis olunuyor ?? Sizin alacağınız ücret yapsalarda yapmasalarda aynı!!! Sizi ilgilendiren hakkiniza girilen durum nedir ?
saideeeee busra1997alpaslan2021 yani ben hakkımıza girildiğini düşünüyorum ne zorluklar çekerek işe gidiyoruz çalışanlar biliyo zaten zorluğunu bide eve gelip ev işi.yapması da çabası zaten sizde çalıştığınız için anladınız benim ne demek istediğimi ☺️
Babymoomy Minikkuss onca şey dönüyor devlette hepimizin hakkına giriliyor burda bi anda haklarına ben girer oldum nedense 🙄
Bibebisgordumsanki Minikkuss çünkü bu havadan verilen bir para değil sigortalı çalışan hamile kadının dogum oncesi ve sonrasinda yasal olarak calisanayip raporlu oldugu sürede odenen rapor parası. Gerçekten çalışıp hak edenin almasi farklı sigortayi yatırıp evde keyif yaparak alan farkli. Aslında herkesin hakkina girilmis olunuyor sizin de çünkü devleti dolandirmak bu. Soruyu soran kisi çalışacağını söylüyor onu kastetmiyorum ama armut piş ağzıma düş diyenler hakka giriyor.
beyza1234 Minikkuss Minikkuss neden girilmiş olunuyo ben anlatayım sgk siste ortak havuz sistemidir tamam mı emekli maasları rapor paraları dopum paraları cs burdan yatar bu havuzdaki parada havadan gelmez benim senin onun bunun calısırken devletin kestiği vergiler toplanır burda yıllarca benim paramla ödendiği için beni ilgilendirir mesela anlatabildim mi usulsuzluk ne kadar rahat konusulur oldu bu ülkede ya ne ara bukadar haramdan korkmaz olduk hemde yeni dünyaya gelen günahsız bir bebek bile kullanılarak hem ayıp hem günah valla kim böyle haksız kazanc saglıypsa benim hakkım helal degıldır
Morzambak Minikkuss hanım efendi bu paraları devlet basmıyor . Onun bunun vergisidir devletin parası. Bu çalışan kadına verilmiş bir haktır. 37. Haftasına kadar çalışan kadınlar var
Babymoomy gizemozdemirr90 kardeşim giyorsan ailen için gidiyorsun bana mı gidiyorsun isyan ediyorsun ? ben zaten onunla calısıcam diyorum yazdım altlarda daha önce çalışma geçmişim yok onu sordum burda evi 2cocukla ben geçindirmeye calısıcam yani neyin tavrı bu ?
Zynpksmrekz gizemozdemirr90 bence herkes böyle yaptı diye yasayı değiştirdiler son 1 sene kuralı koydular.