annesininpirensesi kuzum doktoruma sordugumda adet tarifini baz almamızın nedeni çocugun haftasını az çok anlayabilmek takip açısından demişti doguma bende yaklastım ama çocugun gelişimi kilosu utrason verilerine göre tarih alacagımızı sezeryan da olsam normalde olsam çocuk ne zaman gelişimini istenen şekilde tamamlar o haftada alınacagını kimi insan yanılıyor sezeryan olunca 10 gün önceden dogum yapacagını sanıyor ama öyle birsey yok çocugun kilosu gelişimi uygunsa oluyor 1 gün 1 gündür anne karnında bir arkadaşım 40+3 te sezeryan oldu 38 haftadada bir akrabam normal yaptı yani tamamen bebegin gelisimine baglı zaten 30 haftadan sonra doktor her hafta gelisimini ona göre utrasonun verdigi tarih hakkında bilgi veriyor benim mesela 15 gün önce gitmiştim ondan önceki gittigime göre dogum tarihi degişmis 5 gün önde tarih verdi şimdi çocugun gelisimine göre hesaplıyorlar