Önemli bir konu olan azalan bebek hareketleri konusunu gündeme almak gerektiğini düşünüyorum 🤰👣
Sık sık bebek hareketleri azaldığında etraftan “çok fazla hissetmek için erken”, “o içeride rahatça uyuyordur” veya “artık içeride hareket edecek yeri kalmamıştır” sözlerini duyarız.
Evet bunlar doğru şeyler olabilir fakat böylesine mühim bir durumu şansa bırakmaya değer mi?
Daha önceki gebeliğimde beni bu konuda uyaran sadece böyle bir durum yaşamış ve bebeğini kaybetmiş bir anneydi ve bu benim azalan bebek hareketleri konusunda daha dikkatli olup bir çok kez ekstra ve acil kontrollere gitmeme sebep oldu ve çoğu kez “uyuyor” veya ““pozisyon değiştirmiş” cevaplarıyla karşılaştım ama her seferinde hastahane personelinden hiç kimse benim garip davranan biri veya sinir bozucu biri olduğumu veya aşırı tedirgin olduğumu düşünmeden gerekli olan bütün kontrolleri ve muayeneleri yapıp beni içim tamamen rahatladıktan sonra evime gönderdi.
Ama 10. kez aynı duyguyla gittiğimde gerçekten ortada normal olmayan bişeylerin olduğu ve bebeğin içeride iyi olmadığı ortaya çıktı ve erken gittiğim için çok şanslıydım ve çok şükür ki herşey hızlıca müdahale ile mutlu sonuçlandı.
Demek istediğim o ki içinizde ki o annelik içgüdüsüne güvenin, çünkü eğer ortada normal olmayan bir şeyler varsa eğer bir anne bunu hisseder. Belki çoğu zaman ortada hiçbir tehlike olmayabilir ama bazıları için bu sadece yaşam ve ölüm arası bir fark eder.
Azalan bebek hareketlerini ciddiye alın ❤️