Aaaaayyyssssuuunn bizde hem yarı kırkı olur hemde normal kırkı zaten kırk çıkarmada bir iki gün önce yapılır ki bebek daha hızlı gelişirmiş bizimkilerin düşüncesine göre şuan sizin bebeğiniz doğduğu günden yani 31 inden sayılıyor ve 19 günlük mesela bugün yarı kırkını yapıp sonra da asıl kırkını yapabilirsiniz bebeğin suyundan biraz anneye ayrılır o su ile annede yıkanır taşa ya da buğdaya dualar okunur gül gibi koksun diye gül yaprağı ve diğer şeyleri biliyorsunuzdur anahtar para tarzı şeylerle süsleme yapabilirsiniz anne ve bebek yıkanır güzel kıyafetler giyer ve sevdigi birine gider bazı yörelerde yumurta toplanır gittiğiniz yer yumurta verir hayırlı olsun