Herkese selamlar kızlar.
Öncelikle Rabbim bütünn hamilelere bir avazda, sağlıkla, acısız evlatlarını kucaklarına almayı nasip etsin 🙏
Yazıp yazmamakta çok tereddüt ettim ama belki fikir olur diye yazmaya karar verdim. 07.06.2021 saat 16:11′de evladımı aldım kucağıma. Normalde iri bebek olduğu için sezeryan olacağım belliydi. Ve tarihini belirlemiştik doktorumla. 10 Haziran’da doğum yapacaktım fakat hem son bir muane ve nst için hemde testler için 7 Haziran’da hastaneye gittik. Tabi 2 gün öncesinden sancı çekmeye başladığım için herşetim hazırdı. Hatta ne olur ne olmaz diye bir gece önceden yeme içmeyi bile kesmiştim. Sabah erkenden hastaneye gittik, testleri yaptırdık sonra nstye girdim. Nstde sık aralıklarla sancım çıktı. Doktorum alttan muane etti 1 cm açılman var dedi. Sonra “ ne yapalım, karnın aç mı ?” Dedi bende ben hazırım zaten 3 gündür sancı çekiyorum dedim. “Tamam o zaman çarşambayı beklemeyelim ve bu gün yatışını yapalım” dedi. Ben o gün doğuma alacağını biliyordum aslında içine doğmuştu ama dışarı çıkıp eşime haberi verince kendimi tutamadım ve ağlamaya başladım😂 neyse hemen yatışım yapıldı ben odaya çıktım eşim eve çantaları almaya gitti. O gelene kadar bana sonda takıldı hastane önlüğünü giydim ve resmen kurbanlık koyun gibi beklemeye başladım. Sonda gerçekten acı veren ve aşırı ama aşırı rahatsız eden bir şey. Bana sorulsa ameliyattan hemen önce takılmasını tercih ederdim ama tercihimi sormadılar ve yaklaşık 4 saat sondalı ameliyatı bekledim. Doğum zamanı geldi ben biraz uyumaya çalıştım o zamana kadar. Sonra doğuma indirdiler. Doğum hanenin içinde ama kapısında hazırlanmasını bekliyordum. O sırada bebek hemşiremiz geldi ve benim elimi tutup, güzel sözler söyleyerek, alnımı öperek aşırı rahatlattı. Sonra içeri aldılar, yine ebeler ve hemşireler aşırı ama aşırı tatlıydı. Tek erkek doktor anestezi doktoruydu. Normalde kilolu hamile kalıp 28 kilo aldım, ve aşırı ödemim vardı ama anestezi doktoru işinin ehli olduğu için kolaylıkla buldu iğnenin yerini. Beni oturttular iki elimden de ebe ve hemşire tuttu, iğnem yapıldı, sonra yatırdılar. Ayaklarım hemen uğultu bir sıcaklıkla. Sonra batikonla sanırım sildiler bacaklarıma kadar. O esnada hemşire hiç elimi bırakmadı. Ben çok heyecanlandım ve nefes alamadım. Hava verdiler biraz. Ama geçmedi. Bebeğimi gördüm yanağıma koydular, sıcacık, Allah’ım öyle güzel kokuyor ki, dünyaya bedel o kısacık zaman.. 🥺 bebeğimi götürdüler benim dikişlerim yapılırken midem bulanmaya başladı ve sesim çıkmadı Allah’tan doktorum fark etti ve kusucak dedi. Ve 2 kere kustum. Öleceğimi sandım, ciddi anlamda ölüyorum sandım.. ittirmeleri ve karnıma bastırılmasını hissettim sadece ağrı sızı hissetmedim. İşlem bitti ameliyathanenin kapısına getirdiler ve ben daha çıkmadan ayaklarım açılmaya başladı. Yıllardır sigara kullandığım için ‘hamileliğimde dahil’ nikotinden kaynaklı sanırım snestesi etkisi çok çabuk geçti. Burda okumuştum 2-3 saat sonra açılıyor demişlerdi ama bende öyle olmadı. Odaya çıkardıklarında ayaklarım erken açıldığı için ağrılarımda erken başladı. Arkadaşlar bu konuda polyanna olamıcam malesef çok fazla acılı bir süreç. O acı sanki öldürecekmiş gibi geliyor, dayanması çok ama çok zor. Ağrı kesiciyi 2 saaat sonra yaptılar ve ben o ağrıyı 2 saat çektim. 6 saat sonra kalkıp yürüttüler ilk yürüyüş. Bende hiçbir şey olmadı zaten kalkmayı 4 gözle bekliyordum. Yürüdüm, sonrasında sürekli yürüdüm. Yanımda kayısı kompostosu yapıp götürdüm, onu içtim, litre litre su içtim. Bebeğimi yarım saatte bir emzirmeye çalıştım. Göğüslerim den kan gelecek sandım ama dayandım ve emzirdim. Su ve kompostlar aşırı iyi geldi. Hemen gazımı çıkardım rahat rahat yürüdüm.. tavsiye olarak kesinlikle komposto alın yanınıza, pijama takımı değil de gecelik tercih edin çok daha rahat oluyor, depend Kilot bez hayat kurtarıcı diyebilirim. Ben bebek için bir sürü takım falan aldım ama hiç gerek yokmuş kendinize fazla fazla alıp yük etmeyin. Nescafe mutlaka alın yanınıza ve karton bardak,birde çay kaşığı. Kahve çok iyi geldi hiç baş ağrım falan olmadı ve o mayhoşluğu çok rahat attım üstümden. Velhasıl-ı Kelam 10 günlük taze anne olarak bildiriyorum, bebekli yaşam bebeksiz yaşama asla ama asla benzemiyor…
Biraz uzun oldu hakkınızı helal edin 🙏😊
Sormak istedikleriniz varsa Seve seve yanıtlarım, sağlıkla kalın 🤗