Eskiden steril şartlarda doğum geeçekleşmediği için anne enfeksiyon geçirirmiş. Al basması dediği şeyler ağır enfeksiyondan kaynaklı ateş yüksekliğiymiş hatta o kadar çok ateşi yükselirmiş ki halusinasyon görürmüş. Halk da ne olduğunu anlamaz cin çarptı al bastı vs derlermiş. Bu enfeksiyon ilerlerse 40 gün boyunca geçmezmiş. Ölenler sepsisten ölmüş . Şimdi böyle birşey mümkün değil