Meyland Günaydın.annenin kanında hem kendi dnamız hem bebeğimizin dnası var. Alınan kanda bunu ayrıştırıp bebeğin dnasinin kromozomlarına bakiyorlar. Ama her firma bunu basarili bir sekilde yapamıyormuş. Annenin dnasi ile karistirilabiliyormus. 35 yas üstünde de kadınlar dnasindaki kromozomlarinda kayip oluyormus. Eger yanlış dna incelendiyse yanlış olasılık verebiliyormuş. Dna'yı cok iyi ayrıştıran firmaya gitmeye çalıştım. Bir arkadaşım genoksta yaptırdı ve sonuc kötü çıktı. Amniyosentez yaptırmak durumunda kaldı sonuc güzel çıktı. Bir perinatolaga gittiginde bu dna ayrışımını en dogru yapan firmanın biruni lab. da yaptirilan panaroma testi olduğunu,keşke orada yaptirsaydin demiş. Ben de doktorimla konuşup genoks önermesine rağmen daha rahat etmesi icin panorama testi yaptirdim. Yanlış bilmiyorsam genoks ankarada , panaroma amerikada yapiliyor. Genoks 2400 tl fiyat verdi. Panaroma da temel testi 1900 tlye yaptırdım.daha detayli panaroma testi 2600 tl idi. Ama şu aşamada gerek yoktu. nifty testte bir olasılık veriyor fakat dogruluk oranı ikili teste göre daha yüksek. %100 dogruluk icin amniyosentezden başka yöntem yok.