Nrokc oldu canım çok şükür Perşembe günü . 40 haftalık olmuştum o gün hem kontrol amaçlı hem de açıklığım ilerledi mi diye merak ettiğim icin acilden hastaneye girdim . Nst ye bağladılar muane ettiler bebişimin kilosu yüksek çıkıyordu kafa yapısı da önden giden bir bebekti zaten bunları biliyordum alttan muane felan yaptılar baya tekrar tekrar doktorda ultrasonla bakıp kilosunu ölçtü oda Altan muane etti ve bebek kilolu olduğu için normal doğurtmayı kabul etmediler aslında bir tane yardımcı doktordu sanırım, doğurabilir sanki dedi fakat son kararı verecek doktor kabul etmedi aslında o alttan muaneyi o kadar yalandan yaptılar gibi oldu bebek kilolu diye bence zaten yapmayacaklardı normal Doğum erhan demirelmiş doktor da daha önce hiç görmemiştim 3 cm açıklığım olduğu için ve nst de sancılar da çıktığı icin açılmam olabilir diye riske almayıp acil sezeryana aldılar beni zaten sularım da gelmeye başlamıştı hatta sezeryana girene kadar şakır şakır sularım akıyordu gönlüm hiç razı değildi ama yapacak bir şey kalmamıştı hatta biraz sorun çıkardım galiba oradakilere 😃 normal olmaz mı felan sonra düşüncem fırsat verin dedim çıktım eşimle konuştum derken benim biraz olaylı oldu doğumum herkes beni konuşuyordu bebeği iri normal Doğum istiyor felan ama ben o kadar olaylara rağmen hiç kimseyi takmadım hatta eşim dedi istersen özele gidebiliriz burada Doğum yapmak zorunda değilsin bende dedim burda doktorlar daha uzman daha çok tecrübeliler orda olmak istedim özelin yapacağı sezeryandansa kendimi devletin daha çok ameliyat yapan doktorlarına bıraktım . Kendimi okudum ve çok Allah’ın yardımıyla hiç korkmadım tek üzüldüğüm sezeryan oluyor olmamdı 😃 sonra ameliyata aldılar spinal istedim belimden vurdular iğne felan hiç korkmadım bence abartılacak bir şeyi yok sonra zaten önüne set çektikleri icin ben pek bir şey göremiyordum ama ameliyathane erkek kadın doluydu ve benim altım cırılcıplaktı yani doktor kadın erkek farketmez anesteziciler felan var illa erkek oluyor . Sonra ben ten tene temas cok istiyordum fakat bebeğimi uzaktan gösterdiler ağzımda ki maskeden tam göremedim bile ameliyathane soğuk olduğu icin zaten ten tene temas yaptırmıyorlar direk giydirip çıkartıyorlar ben bile bir ara titriyordum kışın sezeryan cok zor olur . ameliyattan cıkarkende baya üzüldüm bebeğimi bile göremedim karnımdan aldılar onu gibi bir psikolojiye girdim bunların sebebi de hep normal Doğum istememden dolayıydı kısacası nasip değilmiş ve psikolojiyi hazırlamak gerekiyor bence . Odama aldılar bebeğim benden yarım saat önce çıkmıştı herşey yolundaydı cok şükür ameliyat olmak kolay değil tabi bebeğinle ilgilenememek sonra muhtaç olmak cok zor çünkü o an düşündüğün tek şey bebeğin oluyor sütü olan anne şanslı oluyor baya fakat benim sütüm yoktu mama aldık mama biberon çay kaşığı ketıl olsun kesin çantanızda . 8 saat sonraydı yanlış hatırlamıyorsam sontayı çıkartıyorlar üzerini giyiniyorsun artık hasta bezi cok önemli kesinlikle Kilod bez alınmalı depeng cok iyiydi rahat oldu . Daha sonra yürümeni istiyorlar eğer canın tatlı ise kalkmazsan zor olabilir ben kalktımm yürüdüm cok şükür ama ameliyat olmak hiç kolay değil bu da bir gerçek . Şunu söyleyim Ben hiç ilgi alaka görmedim hastaneden belki bana denk gelen insanlar öyleydi bilemiyorum ama gelip yürüdünüz mü yürümeniz lazım diye sormadılar bile cahil bir insan olsaydım sonradan çekerdim açıkcası onu geçtim bebekle ilgilenmediler bile emzirmeyi felan göstermediler bir tane bebek hemşerisinden yardım istedik çocuk uyanmamıştı galiba tersler gibi davrandı hatta ben gelip her saat başı uyandırmam dedi sonra ben hep dua ediyordum bebeğimin rızkı için sütüm olsun diye çünkü kaynanam da tavsiyeleri dinlemiyordu cocğu sarıp duruyordu buncacık çocuk uyandırılır mı diyordu oysa saat başı emzirin diyorlar ısrarla söylememe rağmen beni dinlemedi bende artık pes etmiştim emdirmeye çalışmıyordum 2. Gün sonra rabbimm yardımcı gönderdi resmen bir tane bebek hemşiresi geldi gösterdi soydu altını bebeğin uykusu açılsın diye göğsüme verdi çocuk başladı şap şap emmeye o an dünyalar benimdi sanki bu çocuk mu emmiyor dedi . Sonra tabi başının çaresine bakman lazım o yüzden yanınızda kalacak insan cok önemli bazen anneler geri kafalı oluyor söylenenleri inatla dinlemiyor ( çocuğun iyiliğini düşünüyorlar ama yanlış yaprak )süt zaten hemen gelmiyor kiminin geledebilir belli olması göğüs ucu cok önemi benim bir tanesi içine çökük onu tutturamadım hala o yüzden şimdiden ucunuzu büyütecek şeyler araştırmanız tavsiye ederim . Mama felan idare ettik Eve gelince duşa girdim su geçirmez bant taktık ameliyat yerime emzirmeye çalışıyorum olduğunca yeni yeni kanallar açılmaya başladı 4. Gün bu gün tabi az geliyor süt direk gelmeyebiliyor . Eşim dikişini güzel yapmışlar diyor yaran kapalı duruyor diyor bilmiyorum artık . Baya uzun uzun yazdım tavsiye olması açısından ayrıntılarıyla çünkü bende karşımdan hep öyle bekliyordum . Bu arada odalar iyi değil dar bizim dolap zor açılıyordu resmen zaten hem hastaya hem bebeğe bakmak zor herkesin yapabileceği bir şey 2. De sırf odam rahat olsun yanımda eşimde kalabilsin 2 kişi kalabilsin diye özelde doğururum diye düşünüyorum çocuğumla ilgilenemiyor olmak ve kayınvalidemin bildiklerini ısrarla yapmak İstemesinden dolayı ama tabi allah razı olsun baktı etti kolay değil sadece biraz sabit kafalı oluyorlar büyükler o beni üzdü tabi yanımda ki anne emdirmeye uğraşmıyordu bile gaye bile etmiyordu çocuğu uyanmazsa canına minnet gibiydi o yüzden bu şeyler herkesi etkileyecek diye bir şey yok . 😃