Busrayuk Merhaba ayrıntılı ultrasonda timus bezi kısalığı ve arsa teşhisi kondu. Bir başka doktora gittiğimde ise timusu normal ölçtüğünü ancak arsayı gördüğünü söyledi. Nifty testi yaptırmıştım temiz gelmişti. Aranızda Timusla ilgili sorun yaşayan var mı ?
Bebisinnnannesii Merhaba aynı durumun ikisi de dün detaylı ultrasonda görüldü. Acaba doğum yaptınız mı bebeğiniz nasıl süreç nasıl ilerledi yardımcı olursanız çok sevinirim
Angel26 Bebisinnnannesii merhaba 1.detaylıda timüs bezi yoktu bugün başka yerde girdim timus bezi çıktı artı arsa vardı zaten. Ama doktor tımusa odaklanmadı
Bebisinnnannesii Angel26 kacıncı haftadasınız yorumunuzu şimdi gördüm ne durumdasınız merak ettim gelişimi nasıl? Çok şükür bizim haftasıyla uyumlu doktorum olumsuz bir duurm olsa gelişim geriliği olurdu diyor
Angel26 Bebisinnnannesii Merhaba allaha şükür haftasıyla uyumlu gidiyoruz bizde.şimdilik bir sıkıntı yok 31 hafta 5 günlük olduk .arsa kafamda soru işAreti hep inşallah sağlıkla alırız kucagımıza🙏🏻sizin kaçıncı hafta
Bebisinnnannesii Angel26 biz de 34+3 üz. ARSA için ileride ameliyat olabiliyormus diye biliyorum. Ama tek başına birçok hastada karşılaştığını söylemişti doktor. Sağlıklı çocuklardı diye anlatmıştı. Tek başına bir anlamı yok sadece yemek borusunun önünden değil de arkasından geçmesi ana damarın. Yani tehlike oluşturabilecek durumda da ameliyatla düzelebileceğini okumuştum. Ama Timus ile birlikte olmasının bir sendrom şüphesi oluşturabileceğini söylemişlerdi. Ama işte ben başka bir doktora daha gitmedim gitsem belki başka cihaz veya uzman ölçümü ile normal çıkacaktı bilmiyorum şuaşamada bunun bir sendrom belirtisi olup olmadğı doğumda görülebilir ancak açıkçası. Yani bu iki durumun birlikte olması bir sendromun belirtisi olabileceği gibi birbirinden ayrı durumlar da olabilir ve ikisinin birlikte bir anlamı da olmayabilir. Dua etmekten başka çaremiz yok. Sağlıkla kucağımıza alırız inşalllah ikimiz de. Bebeğimde de hiç yok değildi yalnızca 20. haftada biraz küçük olduğu belirtilmişti.
Angel26 Bebisinnnannesii timus bezi bütün arsalılara yazılıyor dedi bir doktorum.birşey ifade etmez dedi. İnanın bu ara çok kafama takıyorum.ultrason görüntülerinden yüzünü gözlerini anlamaya çalışıyorum sanki biraz çekik ve şiş gibi gözleri onada inanılmaz takıldım. Fazla düşünmekte istemiyorum ama elimde değil.:(
Bebisinnnannesii Angel26 timus bezi bütün arsalılara yazılıyor ne demek o kısmı anlamadım. Allah’a tevekkül etmekten başka çaremiz yok. Keşke bu postun sahibi de görse bizi bilgilendirse inanın çok az rastlanan bir durum ve akıl danışacak kimse de yok. Gözleri çekik olmuyor ama aksine yuvarlak oluyor diye biliyorum. Di george sendromu olarak geçiyor. Detaylı ultrasonda bakılmadı mı kulak hizası ölçümü vs belirli bulguları var bu hastalığın.
Angel26 Bebisinnnannesii timus bezi arsalı olanların raporlarına yazılır dedi bir perinatoloji doktoru.yani çekikte değilde yuvarlak ve şiş gibi ultrasondada nekadar anlaşılabilirse işte. Sizin dediğiniz arsa ve timus olunca georgemi oluyormuş🤷🏻♀️ Benim ikili test ve detaylıda anormal bir durum çıkmamıştı bilemiyorum🤷🏻♀️
Bebisinnnannesii Angel26 benim ikili testim de düşüktü risk olarak. Bu durum yani timus hipoplazisi ve ARSA 20. haftada detaylıda tespit edildi.
Bebisinnnannesii timus bezi var ama olması gerekenden küçük gözlendiği söylendi bize. Doktorum da hiç olmaması daha büyük bir sorun teşkil ederdi dedi herseyi dogumda net bir şekilde görebileceğiz inşallah sağlıkla kucağımıza alırız, siz de aynı şekilde
YvzBrc Bebisinnnannesii Peki bebeğinizi sağlıkla kucağınıza aldınız mı bugün aynısını doktorumuzda bize söyledi de