miniginannesi3 Çok fazla bir bilgim yok ama üstte kalsın diye yazmak istedim. Sadece şunu diyebilirim; psikologlar genel de bir davranıştan vazgeçirmek ya da öğretmek için kural koyup ağlasa bile kuralı bozmayın diyorlar. Benim bebeğim henüz üç ayının sonuna gelmekte ve bebek arabasında dışarı çıkarttığımızda genelde uykuya dalıyordu, ancak babası bir kaç kere arabadan çıkarıp kucağına aldı. Hemen alışıyorlar, bir kaç gündür çıkınca hemen ağlamaya başlıyor, çünkü ağlayınca da babası hemen çıkardı bir iki kez. Öğreniyorlar ağlayınca beni kucağına alacak diye 😬😅🤣 Tabi o yürüyüş bize zehir oluyor, kucakta taşımak zor çünkü, ne kadar zor olabilir diye düşünebilirsiniz; 10 km yol var ormanlık bir alanda yaşıyoruz ve her gün o yolda yürüyoruz. Küçük bir bebek de olsa 500 metre sonra insanın sıcakta kolu ağrıyor taşınmıyor. Ez cümle; ağlasa da arabadan iki üç gündür çıkartmıyorum; yolun kenarında durup, emziğini ağzına veriyor ve şişşşşşş diye diye 3-4 dk içinde uyumasını sağlıyorum. Oradan çıkartmayacağımı da öğrendi sayılır. Gözümün içine bakıyor, dönüp babasına bakıyor, benden başka çaresi olmadığınında farkında çünkü elimi suratına koymamı istiyor, uykuya dalarken benimle sakinleşiyor. Hem kural koyan, sus bakıyım diyen; az bişey fena bir anne 😬😆hem de hadi bebecimm anne buradaaa diye kısık sesle onu sakinleştiren 🥰😇