Merhaba,
Günlerdir doğal doğumun başlamasını beklerken bir an da sezeryana döndü hikayemiz😊 Bebeğimle ilgili her şey yolundaydı baş aşağıya dönmüştü fakat kanala girmemişti ve hiç açılmam yoktu. Pilates topuyla bütünleşmeme rağmen bana mısın dememiş😅 Günümün dolmasına 3 gün kala ramdevum vardı, bebeğim yaklaşık 4 kilo olmuştu. İlk doğum olduğu için doktorum ağırlığından dolayı uzun sürebilir seni zorlayabilir her şeye hazırlıklı ol diyordu her zaman zaten. Fakat sezeryanı acil kılan asıl durum kordon dolanmasıydı. Ertesi sabah 8 de yatışımız yapıldı. Burdan sonrasını detaylı anlatayım, doğum da olsa bir ameliyat eminim tedirgin olanlar vardır bir nebze de olsa rahatlatır umarım anlattıklarım🥰
Odaya yerleştik eşim de yanımdaydı, önlüğüm giydirildi damar yolu açıldı ve sonda (idrar torbası) takıldı. Bu süreç çok çabuk ilerliyor, panikleyecek fırsatınız kalmıyor pek😅 ameliyathaneye yol aldık. Kapıda eşimle vedalaştık. Tam anestezi olmadığı için korku ve endişem yoktu aksine gözüm açık girip gözüm açık çıkacağım için eşimde ben de çok rahattık. İçeri girdikten sonra epidural işlemi yapılıyor, sedye ye oturtuldum önüme bir hemşire geldi bana sarıldı ve kendimi çok rahat bırakmamı söyledi. Başımı göğsüne yasladı omuzlarımı indirdi en huzurlu olduğun anı düşün dedi. Vücut tamamen rahat bırakılmış olmalı. Sonra anestezi doktoru belden iğneyi yaptı, simdi vuruyorum demese farketmedim bile diyebilirim. Anında ayaklarda bacaklarda karıncalanmalar başlıyor ama kesinlikle hiç bir ağrı sızı yok. Sonra apar topar ameliyat masasına geçmem istendi tamamen uyuşmadan. Elbette yardım ettiler :) vee batikonla göbüşüm boyandı :) garip olacak ama, yukarıda bulunan amellyathane ışığından yansıma yapıyordu ben bayağı izledim ameliyatı😀 kesi atılırken dokunulduğunu hissediyorsınuz, devamında karnınıza bişeyler yapıldığını da ama acı değil garip bir his, hissizlik sadece. Kesi atıldıktan yaklaşık 3 dakika sonra bebeğimi çıkardılar yanağıma koydular, hala o an gözümün önüne geldikçe ağlıyorum inanılmaz tarifi olmayan bir şey. Ve o kanlı haliyle bile o kadar güzel kokuyor ki… inanılmaz… Ameliyat yaklaşık 45 dakika sürdü, bebekten sonraki kısım plasentanın alınması içerinin temizlenmesi dikişler vs. Hepsini gördüm😀 Hafif sarsılıyorsunuz bastırıyorlar filan ama asla acı yok. Her şey bittikten sonra odaya alındım, daha yoldayken ayaklarıma his gelmeye başlamıştı hareket ettirebiliyordum. Bebeğimi getirdiler ilk emzirme gerçekleşti. Gazımı çıkarana kadar sadece karnımda bi dolgunluk hissi vardı, gaz çıkınca rahatladım. İlk ayağa kalkış 6 saat sonra oluyor, benim gözüm karardı ve kulaklarımda uğultu oluştu. 2. Kalkışımda rahattım kendi başıma desteksiz yürüdüm. Bugün 3. Gün, dikişlerimle ilgili ağrım sızım yok şükür hareketlerim fazla kısıtlı değil, benim sadece gaz sancım olmuş oda garip bi şekilde boynuma vurdu. İlk gece inletti beni o ağrı, ameliyat yerim hiç ağrımazlen orası mahfetti🥲 kas gevşetici vurdular hafifledi, ben de simdi günde 3-4 kere voltaren sürüyorum boynuma şükür engelliyor oda ağrımı. Doğumum sabah oldu biz ertesi gün öğlen taburcu olduk. Zorunlu veya istekle sezeryan olacaklar hiiç korkmayın, epidural çok rahat bir yöntem bayılıp ayılma olmaması çok rahat sersemlik hiç olmadı bende. Varsa sorular seve seve cevaplarım ❤️
Rabbim herkese kolaylık versin sağlıkla bebeklerine kavuştursun!🌸