Arkadaşlar merhaba. Herkese öncelikle gönlünüzden geçtiği şekilde ve pozitif bir doğum diliyorum. Ben buralarda pek aktif olamadım iş yoğunluğumdan dolayı ama doğumumu size yazmak istedim, çünkü ben burda doğum hikayeleri okumayı çok seviyordum. 🤗 Bir de tecrübe etmek bambaşka bir şeymiş tecrübelerimi sizinle paylaşmak istedim. Belki bir faydası olur. 39+3’te 4 gün önce doğum yaptım bende🙏 Tam istediğim gibi suda karşıladım miniğimi🤗 Öncelikle istediğiniz doğumu yapabilmeniz için hiç bir dersi kaçırmayıp, ebelerimizin ev için söylediği bütün ödevleri yapmamız gerekiyor. Benim gebelik şekerim olduğu için 40 haftayı görmemem gerekiyordu yoksa suni sancı verilecekti. Bende tamamiyle müdahalesiz bir doğum istediğim için ödevlerin üzerine biraz fazla düşmüş olabilirim 🤗 Pilates ve yogayı hiç bırakmadım. Evde verilen pilates topuyla olan ödevleri her gün yaptım. Pilates ve yoga yapmadığım günler kesinlikle yürüyüş yaptım. Son 2 hafta dahada sıklaştırdım ödevleri 40’a yaklaştıkça 🙈 Adaçayı, hurma, yürüyüşü özellikle akşamları yapıyordum gelince meditasyon müziği açarak sıcak duşa girip bebeğimle konuşarak iletişim kuruyordum. Sonra adaçayı içip yatıyordum. Bu ritüelimin arkasından da zaten hormonlar akşam yoğunlukla çalıştığı için her seferinde yalancı dalgalanmalar yaşadım. Doğumum da aynı bu ritüelimin arkasından başladı. Doktorumuz ve ebelerimiz her seferinde desteklemelerine rağmen, biz eşimle 9 ay boyunca ilişki konusunda çok katıydık tercih etmiyorduk birlikte olmayı ama iş başa düşünce doğumdan bir gün önce ilişki de yaşadık. Ben doğumun başlamasına onunda etkisi olduğunu düşünüyorum. Doğum dalgalanmaları geldiğin de gerçekten ayırt ediliyor. Çok düzenli geliyor ve 1 dk’yı geçmiyor süreleri. Benim dalgalanmalarım regl sancısıyla gelip, belim ve kasıklarımda çok şiddetleniyordu. Dalgalanmaları karşılamak için gerçekten suyun çok etkisi oluyor. Ben hastaneye geçtiğimiz de duştan hiç çıkmak istemedim. Herkese de tavsiye ederim duşta mümkün olduğunca vakit geçirin. Ve bence en önemli konu eğer imkanınız varsa doğum dalgalanmalarını yaşarken ebeniz yanınız da olsun. Ben Sevdiye Ebe ve Aslı Ebeyle çalışıyordum ama doğumum da Aslı Ebeyle beraber olmak kısmet oldu. Ben sanırım tek başıma olsaydım yapamazdım. Çünkü sporcu olduğum için kaslarımın kuvvetinden dolayı rahim açılmam çok zor oldu, salmadı vücudum kendini, açılmalarda doktorumun eliyle müdahalesi oldu, doğumumun tek müdahaleli anı buydu, doktorun eliyle rahim ağzını açtığını daha önce hiç duymamıştım başıma gelene kadar. Bu kısım biraz kötüydü saatlerce çektiğiniz kasılma ağrılarını bir anda veriyor vücudunuza ama bu benimle alakalı bir durum sizi korkutmasın☺️ Benim açımdan güzel olan kısmı ismi başka bir doktorda olsaydım kesinlikle beni açılma olmuyor diye sezeryana ya da epidural’e yönlendirirdi. Doktorum benimle beraber sahip çıktı doğumuma. 4 kere bana bu müdahale yapıldığında elimi tutan ve bana destek olan Aslı Ebeydi. Masajlar yaptı, sürekli motivasyonumu yüksek tuttu, ne kadar derslerimize iyi çalışsakta, sonlara doğru insan ne yapacağını bilemiyor nefesleri sürekli hatırlattı, bana rehberlik etti, hele ki suda doğum yapıyorsanız tamamiyle kendiniz bunu başarıyosunuz hiç kimse müdahale edemiyor. Aslı Ebe sürekli ne yapacağımı nasıl yapacağımı söyledi. Her dalga da sırtıma masaj yaptı,özellikle belinize yapılan masaj inanılmaz iyi geliyor, ıkınmalar da ellerimi tutarak güç verdi. Ben yanımda Aslı Ebe olmasaydı gerçekten başaramazdım ebe desteği ve yanınızda sizi tanıyan kendi ebeniz olması gerçekten büyük bir lütuf. Benim vücudumla alakalı biraz zorlu geçen ama sonuna kadar bırakmadığım doktorum ve ebemle doğumuma sahip çıktığımız bir hikayem oldu. Ben başardıysam herkes başarır bence. 🤗🙋♀️ Kızımın geldiği an ömrüm boyunca gözümün önünden gitmeyecek ve gözlerimi dolduran bir an. Allahım isteyen herkese bu duyguyu yaşatsın. <Ve bunu ben başardım. > Son cümleyi söylemek için bile doğumunuza sonuna kadar sahip çıkın, söylemesi gerçekten çok keyifli oluyor 🥰🤗🐣