Öncelikle hem eşinizin hem sizin kontrolleriniz yapılıyor. Eşinize sperm testi, size de çeşitli kan testleri ve rahim filmi (korkunç hikayeler okumuştum rahim filmiyle ilgili ve çok korkarak gittim, rahim ve yumurtalıklarınıza ilaç verilerek filmi çekiliyor, ilaç tüplere ulaştığında biraz sancı oluyor. Doktor benden ağrı şiddetini 1-10 arasında puanlamamı istemişti, adetlerim çok sancılı geçer onu gözeterek 7 demiştim, sonuç:korkmayın, çok kısa bir işlem.) Sonuçlarınız değerlendirildikten sonra tüp bebek yaptırmaya karar verirseniz bazı hormon ilaçları kullanıyorsunuz, karından küçük ağrısız kendinizin uygulayabileceği iğnelerle yumurtalarınız geliştiriliyor. Yine doktorunuzun belirlediği bir tarihte yumurtalarınız toplanıyor doktorunuz tarafından. Anestezili bir işlem, asla korkulacak birşey değil. Sizin yumurtalarınız toplanırken eşiniz de sperm veriyor. Hafif dozda narkoz verildiği için narkozun etkisi geçip biraz dinlenince hastaneden ayrılıyorsunuz. Sonra heyecanlı bir süreç başlıyor. Kaç yumurta toplandı, kaçı döllendi… 5 gün bekliyorsunuz. Artık rahmi dinlendirmek ve biraz hormonların etkisinden ve ohss sendromundan uzak durmak için oluşan embriyolarınız donduruluyor (ücretli). Doktorunuzun uygun gördüğü tarihten sonra kendinizi hazır hissettiğinizde embriyoların transferi için bazı ilaçlar kullanarak, yumurtanızı çatlatıp birkaç gün sonra hastaneye gidiyorsunuz. Embriyo transferi için boooolll su içerek steril bir odaya gidiyorsunuz, normal bir muayeneden pek farkı yok ağrısız bir işlem. Bir süre sonra idrarınızı yapıp yürüyerek hastaneden çıkıyorsunuz. Sonra 9 gün bekleyip kan testi yapıyorsunuz.
Biraz uzun oldu ama hemen hemen tüm süreç bu şekilde işliyor. Allah isteyen herkese nasip etsin🙏🏼
Umarım yardımcı olabilmişimdir.