İlk öncelikle Rabbim isteyen herkese nasip etsin diye başlamak istedim 🙏🏻 Çok güzel stressiz, sakin, sağlıklı bir hamilelik geçirdim Allah’a şükür. En başından beri normal doğumda bi sorun görülmedi bende öyle istiyordum zaten. 6 Haziran pazar sabahı nişanımın geldiğini görmekle eşimle beni ister istemez bi telaşe aldı. Sabah 9′da uyanıp başladık her ihtimale karşı diye son temizlik tertip düzen işlerini yapmaya. Yani şu kadar diyeyim sabahtan akşama hiç oturmayıp kendime iş buldum hatta iş güç bitince Leslie bile yaptım yarım saatlik😬 Akşam saatlerine doğru beni hafif hafif sancılar almaya başladı ama çokta rahatsız etmeyen. Doğumdan bir hafta önce rahmime ve göğsüme zeytinyağı sürmeye başlamıştım, her gün bir saat yürüyüş, hurma tüketmeye başlamıştım, günde 1 ya da 2 kere duşa giriyordum. Bunların faydası da illaki vardır diye düşünüyorum. O gece sancılarım beni uyutmayacak derecede ama düzensiz olarak sabaha kadar devam etti. Sabah doktoruma haber verdim hastaneye gidip nst çekilmemi istedi. Sancılar düzensiz çıktı zaten pazartesi günü randevum vardı doktor muayenehaneye çağırdı. 13.30′da oraya gittik doktorum ilk defa alttan muayene etti 1,5 cm açılmam vardı. Doktor artık başlamış dönüşü yok gel yatıralım seni hastaneye dedi. Açılmam çok olmadığı için gitmek istemedim ama doktoruma çok güvendiğimden dediğini ikiletmeden hemen gidip yatışımızı yaptık. İlk başlangıç sancılarını şöyle anlatayım her işinizi yapabiliyorsunuz o kadar da hayatınızı etkileyen bişey değil. 14.30 gibi gittik yerleştik, eşimle fotoğraflar çekildik hatıra kalsın diye gülüş cümbüş her şey gayet güzeldi. Sonra sancılarımın düzene girip artması için bi serum bağlandı. Sancılarım arttıkça haraket etmeye devam ettim. Harika bi ebem vardı beni çok güzel motive ediyordu elimden tutup yürüttü, beraber squat yaptık, duş aldırdı, pilates topunda hareketler yaptık. Tabi bu sırada sancılar yükselmeye devam ediyordu. Açılmam 1.5-2 saat sonra 2.5 cm olmuştu. Rahmim yumuşamaya devam ediyormuş, yumuşaklığı da gayet yerindeydi. Ben saat 6′ya kadar sancıları bu şekilde çekmeye devam ettim ama o saatten sonra işler benim için farklı bir boyut aldı yatak kenarlarını yumruklama evresine döndü😅Göz korkutmak gibi algılamayın normal doğum yapacak herkes belli bi sancıyı çekeceğinin farkındadır zaten. Önceki günün uykusuzluğu, tansiyon düşüklüğü falan eklenince benim acı eşiğim düştü diye düşünüyorum doktorum da aynı şeyi söyledi. En son 6′da açıklığım 4 cm olmuştu ve bende artık daha fazla sancı çekemeyeceğimi düşündüm ve sezeryan olmak istediğimi söyledim ebeye. Ebem beni motive etmeye devam etti nolur bırakma 12 olmadan doğurursun dedi. Ben 12′yi duyunca daha bi cinlendim saat daha 6 buçuktu😅 Doktorumu arayalım dedim doktor geliyorum hemen dedi. Doktorum her şeyin normal doğuma çok uygun sana sezaryen yapmak istemiyorum epidural yapalım dedi. Dedi demesine ama ben epiduralin ne olduğunu bile bilmiyorum 🙊 Neyse demem o ki 7 buçuğa doğru gibi bana epidural iğnesini yaptılar şahsen hissetmedim bile bi kerede vurdular zaten. Bundan sonra herşey çok güzeldi sancım hafifledi kuş gibi oldum sanki doktorum uykusuz olduğum için takviye serum da verdi biraz kendime geldim. Ebelerin biri gidiyo biri geliyo benimle muhabbet ediyorlardı arada bir açıklığıma bakıyorlardı. Eşim ve annem kapıdaydı onlarında arada sırada girip benimle konuşmalarına izin verdiler doğum odasında benden başka kimse Açıklığım gayet hızlı ilerliyordu en son 9.30 gibi 8-9 cm olmuştu açıklık ve ıkınma egzersizleri yapıyordum ebemle. Kalçama kakam gelmiş gibi sancılar giriyordu karnımdaki kasılmaları da hissediyordum bunlar benim doğum yapmamı sağlayacak sancılardı. 10 gibi doğum masasına aldılar beni. Doğumhanede ki herkes benimle muhabbet ede ede beni yönlendi sakin kalmamı sağladılar. Tam 22.20′de oğlumun sesini duydum bana gösterdiler. Dünyanın en mucizevi anı diyebilirim oğlumu izlerken bana dikiş attılar zaten uyuşuk olduğu için hiç hissetmedim. Kızlar ben iyi ki diyorum doğumum epidurale döndüğü için çok memnun kaldım doktorum iyi ki beni öyle yönlendirmiş. İlk gece lavaboya annemle çıktım yardımcı oldu ama ondan sonra hep kendi işimi kendim görebildim hemen ertesi gün çıkışım oldu zaten. Şimdi her şey yolunda Allah’a ne kadar şükretsem azdır. Bazen rüya gibi gelse de şu an yavrumun uyumasını izleyip bunları yazıyorum. Rabbim herkese nasip etsin 🙏🏻❤️