Öncelikle doğum yapalı 15 gün oldu ancak yazabiliyorum. Doğumum kendi isteğimle planlı sezaryen oldu. Doğumun olacağı sabah saat 7 de doktorum hastanede olmamı istedi. Hemen odaya çıkardılar ve hasta elbisesini (üstte başka hiçbir şey olmayacak şekilde) giymemi istediler. Daha sonra evrak işleri imzalar vs. Evrak işleri bittikten sonra doğum saatini beklemeye başladım saat 9 da alacaklarını söyledirler. Kalbim küt küt tabii hiç deneyemim yok ne olacak bilmiyorum çok değişik duygular içindeyim. 9a doğru hemşireler gelip beni ameliyathaneye götürdüler önce biraz sırada bekledim sonra içeri aldılar. İlk defa girdiğim bir ortam her yeri incelemeye aldım tabii. İçerisi biraz soğuktu hem üşümekten hem heyecandan biraz titremeye başladım. Sonra ameliyat masasına geçtim ve oturur pozisyonda durmamı hareket etmememi söylediker ekipten biri omuzlarımdan tuttu sakin olmamı ve sırtımı dışarı doğru itmemi istediler spinal anestezi için. İlk seferde olmadı ikinci defada yapabildiler çok ağrı olmadı yani korkacak birşey yok iki defa o iğne sırtıma girdi düşünün 😅 sonra uzandım hemen uyuşmuştum zaten belden aşağıyı açıp sondayı taktılar yine acı yok ☺️Hazırlıklar bittikten sonra doktorum geldi örtüleri serdiler göbbeğimi komple boydan boya steril ettiklerini hissettim sonra olay başladı tabii konusmaları duyuyorum dokunuşları hissediyorum bişeyler oluyor ama kızıma kavuşacağım için heyecandan dakika sayıyorum ben… sadece ilk 5 dk çekiştirmelri hşssettim sağa sola sallanıp duruyordum doktor karnıma baskı yaptı birkaç kez bastırdı bebeği çıkarmak için olduğunu söylediler ve bir ağlama sesi geldi perdenin arkasından ❤️ Masaya yattıktan 5 dk sonra kızımı gördüm inanılmaz duygular sardı beni yüzüme koydular ve yan taraftaki masada çocuk doktoru hemen incelemeye aldı ben gözlerimi ayıramıyorum tabii .. Giydirdiler (önceden ben hazırlayıp vermiştim kıyafetlerini)işlemleri yaptılar bol bolresim fotograf çektiler sonra odaya çıkardılar. Bir 15-20 dk kadar benim dikiş işlerim devam etti sonra benide odaya çıkardılar. İlk bir kaç saat uyuşukluk vardı acı hissetmedim doktorum en az iki bardak kahve içmemi istedi. Birde o gün sadece sıvı beslenmemi işte yoğurt, komposto, puding vs alabilirsin dedi. Serumda veriyolar tüm gün. Hastane de zaten çorba şerbet vs gönderdi. Uyuşukluğun geçmeye başladığını anladığımda hemşireyi çağırdım ağrı kesici yaptılar. Akşam 6 gibi hemşireler beni yürütmek için geldiler. Aşağı bakmadan sadece karşıya bakarak yürüdük. Evet ilk yürüyüşte biraz zorlandım özellikle yataktan kalkarken. Ama daha çabuk toparlanmak için o gece boyu saat başı kalkıp yürüdüm yürüdükçe daha da iyi oldum. İlk gün idrarı da gazı da yaptım çok şükür o nedenle sabah taburcu ettiler. İki üç gün yataktan kalkerken hep destekle kalktım ama kendi işimi görebiliyordum sonra ağrılarım iyice azaldı şuan hiç ağrım bile yok 🙏🏻 Şimdi bir kaç tavsiye vermek istiyorum;
- ben pijamadan çok elbise şeklinde gecelikle rahat ettim tuvalte giderken daha rahat oluyordu gecelik mutlaka alın
- depend hayat kurtarıcı oldu iyiki almışım yanıma mutlaka alın
- yedek gecelik ya da pijama alın mutlaka kanamam olduğu için 3 pijama değiştirdim bir gecede
- kahve sütlü olmasın ben türk kahvesi ve acı nescafe içtim ne baş dönmesi ne baş ağrısı hiçbiri olmadı çok şükür
- bebiş için bir ince bir kalın battaniye bulundurun
- bol bol yere bakmadan yürüyün yürüdükçe daha da kendime geldim ben her saat başı ya da iki saate bir kalkıp yürümeye çalışın
Sormak istedikleriniz varsa yardımcı olayım ❤️