Sonunda bende buraya hikayemi yazıyorum, jet hızında doğum mükemmel geçen doğum demek çok isterdim ama oldukça yorucu bir doğum süreci yaşadım. Yine de sonucuna, herşeye değerdi 😻 Detaylıca anlatacağım ama belki hassas olan arkadaşları etkilerim diye yine de başta belirtmemde fayda var.
Hamileliğim 2. trimester sonuna kadar harika geçti. Malesef 3. trimester da siyatik ağrılar yüzünden çok hareket edemedim bu da normalde çok harketli olan beni çok etkiledi , tuvalete bile zor gider olmuştum son 2 aydır.
Tam 40. haftaya girdiğimde (neredeyse son 4 haftadır rahim ağzı yumuşamış, 2 cm açıklık vardı ) ve gittiğim doktorlar hep erken gelir demelerine rağmen öyle olmadı) Ben bir gece dayanılmaz bir sırt ağrısı yaşadım. Sancılarım düzensizdi, ama sırt ağrısına dayanamıyordum ve yabancı forumlar dahil araştırdığımda sırt ağrısının doğum baslangıc belirtisi olabildiğini okudum. Sonra hastaneye en azından öyle olmada bile ağrımı geçirmek adına eşimle gitme kararı aldık. Ne suyum gelmişti, ne dediğim gibi sancılarım düzenliydi. Ama kasılmalarımın acısı artmıştı. Doktora geldiğinde ve kontrol ettiğinde rahim ağzının 4 cm açıldığını hemen yatış yapıp doğumu başlatacaklarını söylediler tabi ben havalara uçtum. Odam hazırlandı, odama geçtik. 4 cmden sonra ağrılarım hala düzensiz ama canım fazla yanıyordu, aslında sırtımda korkunc bir ağrı vardı. Benim kasıklarıma belime değil, sırtımda bir noktaya ağrı vuruyordu ve doktor nadiren böyle doğum sancısı çekenlerin oldugunu söyledi. Enteresan sekilde hem rahim ağzı kasılması hem o sırt ağrısını yaşarken epidural teklif edince, hemen kabul ettim.
Başta epidurali vuran kadın malesef yanlıs bir sekilde yaptı, orta değisik bir elektrik carpması gibi bisey yasadım. sonra bunun bende yan etkisi olup olmayacagını kontrol edeceğini söyledi ve ikincide epidurali yapmayı başardı. Sonra ağrılarım dindi ve nst ye baglandım. Sancılar düzensizdi, fakat epidural aldığım icin hareket edemiyordum bu sebeple yatarak bekleyişe geçtim. Açıklık işte 4 cmden sonra inanılmaz yavas ilerlemeye basladı. Ve malesef başta yapılan yanlıs islem dolayısıyla sırt ağrım on katı seklinde geri döndü. üst üste doz almama rağmende asla geçmedi. Beni doğumda zorlayacak şeyin sırtımda ki ağrı olacağını biri söylese asla inanmazdım heralde. Malesef en sonunda suni sancı, akupuntur, sancıyı düzene sokacak ne varda denendi. 3-4 saatte bir acılma oluyordu, tam olarak 18 saat sonunda tam açıklık oldu ve ıkınma hissi sıfırdı. Fakat ben gerçekten sıfır ıkınma hissiyle 2 ıkınmada doğurdum. 5 cmde suyum gelmişti ona rağmen sancılar düzene girmemişti ve kademeli olarak mecburen suniyi arttırdılar. Aslında sancıları cok güzel karsıladım epiduralinde etkisi vardır ama ben sancıyı hissettim yüksek dozda aldığım icin. Zaten sırtım öyle kötüydü ki yani doğum sancısı ben epidural almasam gayet çekermisim. Hızlı ilerleyeceğini ve enerjimi cok tüketmeyeceğini düsündüm ama isler bende öyke gitmedi. Neyse ki Cok güzel ıkındım burdan baya kapmışım biseyler :) Dikişim bir tane, ama 1 kiloya yakın kanamam olduğunu söyledi doktor. Ben kızıma kavusmamla anlamadım bile ama bembeyaz olmusum, eşim cok korktu anın tadını cıkaramadı bile cünkü ölümden döndün farkında değilsin diyor bana. Sonra zaten ani bir bas dönmesi ve kusma kendinden geçme yaşadım kan kaybı neticesinde.
Sonra kızımla harika anlar yaşadık. dikişi hissetmedim ama kan toplanması yaşadığım için baskı yapıldı cok alt karnıma, toplanan kanı süzdüler. o süreçte bayağı uzun sürdü ben hala doğum odasındaydım.Gerçekten zor bir doğum oldu, kolay ilerleyebilecek bir doğumken yetkili kisinin yaptığı bir hata tüm doğumu etkileyebiliyor malesef.
Doğumdan sonra 3 gün oldu hala hastanedeyim. Yanlıs yapılan islem yüzünden epidural etkisi geçince korkunc bir baş ağrısı, hareket edememe noktasına geldim tekrar uygulama yapıldı ve kolumdan kan alıp sırtıma enjekte edildi. sonra müthiş bir rahatlama yaşadım. Çok sükür bugün taburcu olacağım.
Son olarak hastanede ki yanlış islem dısında tüm ebeler, hemsireler, benimle ilgilenen doktorlar, herkes ama herkesten cok memnun kaldım. Evet şansıma malesef böyle bir olay yaşadım ama nasıl bakarsan öyle görürsün derler ya, yine de cok pozitif bakıyorum cünkü güzel yanları kızım yanımda, tüm ilgisini üzerimde desteğini üzerimde hissettiğim eşim ve tüm hastanenin bu konuda hakkını yiyemem. Beni mağdur etmediler ve her konuda büyük desteklerini gördüm ve çok ilgilenildi. O yüzden doğumumu ve yaşadığım tecrübeyi kötü hatırlamak istemiyorum.
Kızım çok şükür hemen memeyi tuttu, hemen adapte olduk birbirimize😻 Hayatımı kurtaran seyler emzirme icin göğüs ucu (sonra ihtiyacım olmadı ama bence bebek icin anne icin stresi azaltıyor ilk denemekerde)
gümüs göğüs kapağı her emzirmeden sonra kullandım ağrılarım hemen geçti hic yaram olmadı. Dependi söylememe dahi gerek yok hayat kurtaran cinsten gerçekten. Ben yurtdışındayım burda bebek bezi kıyafeti depend direk veriliyor o yüzden yanıma almama rağmen kullanmadım ama vermeselerdi ilk ihtiyacım olanlar bunlar olacaktı.
Emzik işimi gördü uykuya dalarken kullandım. Emzirme yastığınıda kullandım ben ama herkesin ihtiyacı olmayabilir.
her doğumun kendine göre zorlukları var, hamilelik ve doğum bütünüyle bakıs acısı, saglık durumu, genetik faktörler , doğumda ve hamilelikte size eslik eden tüm unsurlardan etkilenerek zor veya kolay tabir edebileceğimiz bir hal alıyor. O yüzden sezeryan, normal, her ama her doğumda hersey kisiye göre daha kolay, daha zor olabilir. Biraz da şans işi :) önemli olan sonuc, kucagınıza aldığınız o an. o yüzden hamileliğin ve doğumun tadını çıkarın, zaten ne yazıldıysa alnımıza onu yasıyoruz, kendinizi sartlayıp korkutmayın hiç benim kendi tecrübemden çıkardığım sonuc bu. Hepinize sağlıklı günler diliyorum