Tuba_19 Lütfen acil cevap verir misin ikili tarama testim düşük risk çıktı üçlü tarama testim yüksek çıktı aklım çok karıştı ne yapacağımı bilmiyorum ikili mi önemli üçlü mü su an çok üzgünüm
Denizyildizii Tuba_19 bu testler yüzdeyüz doğru sonuç vermiyor üzmeyin kendinizi. Ben sırf böyle boşu boşuna üzülmemek için hiç bir testi yaptırmadım
Aslikara33 Tuba_19 ikili test daha önemli doğruluk payı %80 lerde ama üçlü testin %60 larda diye biliyorum . Ben ikili test yaptırdım düşük risk çıkınca diğerlerinin doğruluk payı az olduğu için doktorum gerek duymadı
Kartanesifts Tuba_19 Bunlar ihtimal olan testler. Kesinlikle doğru oldugunu göstermez. İçinizi rahat tutun. Ben yapmak dahi istemedim. Doktorum zorladı sonra sonucu umursamadı bile. Sadece ihtimal deyip geçti
yamacinannesii Tuba_19 bence şahsi fikrim üçlü daha önemli çünkü bebek büyümüş oluyo biraz daha ve ultrasonda anomali riskleri biraz daha rahat saptanabiliyo tabi ki de yanılma payı var kesin değil yani
Lose Ikili vs üçlü testler kesin sonuç değil sadece risk ihtimali. Şöyle düşün tırnağın kırıldı kopabilir de kopmayabilir de Ama doktor sana kopar demese ve o tırnak yerinden kopsa sen haklı olarak bana kopar demedin dersin doktor için. O yüzden doktorlar yüzde 1 risk dahi olsa risk risktir diyorlar. Bebeğin ileri zekalı olması da risk tıp dilinde cnku Normal dışı bişey veya TABİ rabbim başa vermesin bi parmağın fazla Olması da normal dışı olduğu için risk. Aynı şeyleri yaşadım daha şundan 2 3 ay önce ama emin olmak isteyip ftalDna yaptırdım çok sükûr temiz geldi sonuç 2li 3lü ye baksam gerçekten kafayı yiyebilirdim. Rabbim sağ salim kucagimiza almayı nasip etsin Kendini üzüp gereksiz stres yapıp yıpratma kendini Rabbim hayırlısını nasip etsin 🧿🧿🧿
Lose Ayrıca 20li hftalarda ayrıntılı ultrasona girersin yüzde yüz olmasa da herhangi bi engel vs veya yüksek risk çıkan şeyin ne olduğunu görebilirsin veya Gerçekten maddi olarak durumun varsa FtalDna yatırabilirsin fakat maliyetli 3000 3500 tl arası değişiyor kolundan kan alınıp fransa ya gönderiliyor 10 gün içinde net sonuç geliyor. Bebeğinde bi sorun var mı veya ergenlikte bile bi sorun yasayıp yaşamayacağını ( bedensel vs gelişim olarak ) ve hatta cinsiyetini de öğrenebiliyorsun.
Lose Şunu da yazayim bende ense kalınlığı görüldü Bu tip dilinde malesef down sendromlu bebek anlamına geliyor ve bunu ultrasonda bizde gözümüzle gördük ama Rabbim ’in hikmeti ben ftal yaptırıp sonuç 10 Günde gelene kdar ( yaklaşık en fazla 15 gün süre bile değil) o ense kalınlığından 1mm bile kalmamıştı. Doktorum bile çok enteresan 2 hfta geçmeden kalinliktan hiç bisey kalmamış test yatırmayıp 10 gün beklesek geçici bi durummuş diyebildi. Hakli olarak çok kızdım test için beni acele ettirdi diye ama bi yandan da hiç yaptirmasam kucağıma alana kadar normal bi bebek olduğunu farkedene kadar eminim kafamda kurup kendimi harap edicektim.. Özellikle şunu da anlatayım bizzat şuan 8 yaşında olan kuzenim içinde riskler çok yüksekti bebeği almak dahi istediler yaşamaz diyerek annesi reddetti ölecekse de doğurmaya raziyim diyerek. Ve inan şuan zeka olarak bizden çok daha iyi türkiye de derecelere giren spor musakabalarina katılan ve kusursuz bi çocuk 8 yaşında olmasına rağmen diksiyonu vs muazzam bi çocuk.. Ben en çok kendimde bu çocuğu düşünerek Rabbime dua ettim.. Lütfen üzüp yıpratma kendini Hayırlısını isteyelim Rabbim e dua edelim gerisi takdiri ilahi ❤
gokturkefe Bende hiç bir test yaptırmadım sadece ense ölçmüştü doktor, kendimi strese sokmak istemedim rabbimin hediyesi doğunca görürüz artık rabbim herkese sağlıklı hayırlı evlatlar nasip etsin gönlünüzü ferah tutun
Mervee5959 Tuba_19 ikili düşükse üçlüyü neden yapıyorlar ki doktorum bana gerek yok dedi üçlü için ense kalınlığı vs ne kadardı
Gokcee123 Tuba_19 hiç canınızı sıkmayın bence. Benimde ikili testim riskli çıktı. Doktorum 4 lü test yaptı o da riskli çıktı. Ayrıntılı ultrasona yönlendirdi beni. Gittim herşeyine bakıldı bebeğimin ve çok şükür hiçbir sorun gözükmedi. Bu testler doğruluk kesinlik ifade etmiyor