Biraz önce hastaneden aradılar ve bebeğimin yarın sabah taburcu olacağını söylediler. Şuan içim içime sığmıyor. Ben de artık bu mutlulukla hikayemi yazmak istedim 😊
39.haftama kadar hiç açıklığım olmadı. 35. 36.haftalardan itibaren ağrısız kasılmalarım oluyordu gün içinde. Bebeğimin suyu herşeyi iyi olduğu için bekliyorduk. Sadece plesantasında yaşlanma başlamıştı. 39+5 olduğumda 2 gün aksamları hafif ağrılı kasılmalae yaşadım. Ama düzensiz olduğu için oralı olmadım. 40+0 da doktor randevum vardı. Doktorum vajinal muayene yaptı ve açıklığımın 2cm olduğunu söyledi. Muhtemelen soğum başlasın diye baya uyardı. Ondan öncesinde nişanım da gelmemişti. Bana 2 3 saat sonra tekrar gel nst bakalım dedi. Ben de eve döndüm bebeğin eşyalarını toparlamak için çünkğ o gün doğumun olma ihtimali çok yüksekti. Biraz birşeyler atıştırdım. Sonra kasılmalarım başladı ağrılı bir şekilde ve 2 dk bir oluyordu. O sırada evde duramayacağımı anladım ve hastaneye gittik. Çok sık kasılmam olduğu için yolda suyum patladı. Hastaneye gittik direk yatışım yapıldı ve suyumu boşalttılar. Ondan sonra gerçekten sancılarım başladı. 2sancı arası resmen 30 sn sürüyordu. Beni baya zorluyordu kendime gelmem için bana zaman vermiyordu. Ben de epidural istedim. Açılmam 4 cm olana kadar bekledik ve bana epidural takıldı. Ondan sonrası gerçekten çok keyifliydi. Sancılarım 100 ü geciyordu ama ben hiç bir şey hissetmiyordum. Nst haric hic yatmadım. Bol yürüyüs plates topunda zıplama ve squat yaptm. Ebenin her muayenesinde açıklığım arttı. 5 6 7 cm derken epiduralin etkisi geçmeye başlado ben tekrar sancıları hissettim. 2.dozu istedim ama doktorum doğum yakın oldugu için yaptırtmadı. En son koridorda eşimle yürüyorken ıkınma hissi gelmeye başladı ve kontrolde tam açıklık olduğunu söylediler. Doğum haneye giderken bile ıkınıyordum. Masaya çıktıktan 5 dk somra kızım doğdu. O doğuş anından sonra gerçekten insana büyğk bir rahatlama geliyor. Tüm herşey 6 saatte gerçekleşti. Benim için kötü olan tarafı kızımın mekonyumunu aspire etmis olmasıydı. O yüzden bana vermeden hemen küvöze götürdüler. Hikayemi bunyüzden yazmak bile istemedim. Ama gelen haberle suan mutlulumtan içim içime sığmıyor :) Güzel bir doğumum oldu çok şükür. Doğum asla kolay bir şey değil ama dayanılmayacak bir şey de değil. Umarım bebişlerini bekleyen herkes kolay bir şekilde bu süreci geçirirler ve bebeklerine sağlıklo bir şekilde kavuşurlar.