Merhaba güzel anne adayları❤️ 12 nisanda doğum yaptım kuzum şuan 2 aylık olmak üzere, burda doğum hikayelerini hep şevkle okudum birgün bende yazarım inşallah diyordum. Doğum yapınca buna vaktim olmayacağını düşünerek programı silip happy kidse geçmiştim ki tekrar indirip annelik ve yaşanacaklar hakkında mutlaka yazmam gerektiğini düşündüm tabi bebeminde biraz toplanması bana güç verdi 😂 Çünkü burda doğum yapan tatlış anneler hep doğum anlarını anlatıp yanlarına ne aldıklarından vs bahsedip asıl 1 hafta 10 gün sonra anne karnından çıktığını idrak eden bebişlerle yaşanan sorunlara haliyle değinemiyolar erken yazdıkları için. Neyse bende kısa bahsedeyim isteğe bağlı sezaryen oldum doktorum 39.haftamın başına gün verdi yatış, işlemler, götürdüklerim vs buraları geçeyim soran olursa cevaplarım tabi çünkü amacım doğum sonrası anlatmak. Spinal anestezi oldum herkesin acı eşiği farklıdır ameliyatta tabiki hiç acı hissetmiyorsunuz ama sonrası belki zor geçebilir. Hemşireler kaldırdıktan sonra düzenli yürüyüş gerçekten önemli ama bundada hiç oturmadım hep yürüdüm diyenleri doğru bulmuyorum sonuçta bi ameliyat geçiriyorsunuz ve bebekle ilgilenme ve hızlı toparlama isteği dinlenmeniz gerektiğini unutturabilir. Yarım saat aralıklarla kalktım yürüdüm her kalkışta daha iyi olduğunuzu anlıyorsunuz zaten. Sütüm hemen gelmedi bebek hemşiresi geldi ve göğsüme masaj yaptı süt inmesi için ucunu falan sıktı bilmediğim için doğru sanıp acıya katlanmıştım ne kadarda yanlışmış. O şekilde gelmeyince sağma makinası istedim oda göğüs ucumu mahfetti ama çekim gücü çok yüksek olduğu için ilk süt kolostrum bir kaç damla geldi. Bebeğe çok faydalı ama zaten aç doğan bir bebeğin karnını doyurmuyor tabiki. Hemşireler mama verdiler ben kaşık götürmüştüm ve kaşık kaşık ağzına verdik biberona bir kere alışırsa memeyi tutmayacağını biliyordum yani biberondaki akış hızıyla annenin ilk günlerde bebeğin 2 3 çekmesiyle gelecek 2 damlanın bir olmadığını ama ilk 1 hafta bebek o kadar çok uyuyorki emmeye bile kalkmıyor uyudukça uyuyor benimki o kadardıki ağzına döktüğümüz mamayı bile yutmazdı uykudan buda sarılığı beraberinde getiriyo tabi 3.gün bebiş sararmaya başlamıştıki benim sütüm indi sonunda emdi ve ertesigün sarılığı ilerlemeden durdu ama bilgisiz bi şekilde yeterki tutsun diye öylece verdim memeyi ve yara olmaya başladı. Tek tavsiyem doğumdan önce imkanınız varsa emzirme danışmanlığı alın ama bunlar size süt artırıcı gıdalar vermekten veya pompa yapın demekten önce sütünüze inanmanız gerektiğini söyleyen danışmanlar olsun. Doğru pozisyonda emzirmek çok önemli bebek meme ucunu değil kahverengi kısmı kavramalı. Meme ucu olmayanlarda dert etmesin ve silikon uç almasın çünkü onu bırakmakta mesele oluyor anladığım kadarıyla bebiş ona alışıyor benimde yoktu eme eme kendi çıkardı. Meme ucu yarası için lansinoh almıştım doğumdan önce düzenli kullansam belki yara olmazdı ama sonra kullandığım için zaten bebenin ağzında yumuşayan meme ucunu iyice yumuşattı yani bana iyi gelmedi bana açık bırakmak ve kendi sütümü etrafına sürüp kurutmak iyi geldi sütyen vs takmadım bol tshirt giydim hava alarak toparladı. Bu arada mama karşıtı değilim ama sütünüzün olmayacağı ihtimalini düşünmemelisiniz bu doğanın kanunu. Nasıl ben regl olmuyorum diyen bi kadın olamazsa sütüm yok diyen bi annede olamaz. Emzirmezseniz süt gelmez çocuk doymadı sanıp mama verirseniz meme düzenli uyarılmadığı için süt üretimi olmaz bebek memeyi düzenli emmeli emdikçe süt çoğalıyor her uyandığında, ağladığında, kaka yaptığında verin. Doğru pozisyonda meme ucu yarasıda olmuyor meme ucu bebeğin damağında olmalı youtube da videoları var lütfen izleyin bu yüzden emzirmeyi bırakan çok anne gördüm. Bilinçli olalım sütü bebekten bebeğide bizden ayrı koymayalım. Ayy baya yazıcam demiştim ama yoruldum bu az hali😂 lütfen sorusu olan varsa sorsun doğum konusuda olabilir benim kısaca tavsiyelerim bunlar🥰🥰