Merhabalar. 27 haftalık hamileyim, dün şeker yükleme testi için muayene olmaya gittim. İki seçenek sundu doktor bana. Tekli ya da iki kademeli şeklinde. Tekli de 75 mg şeker yüklemesi yapılıp o gün 3 kez kan veriyorsunuz. Diğerinde 50 mglık tek seferde kan alınıyor eğer sonuç yüksek çıkarsa şeker var denmiyor ertesi gün tekrar gidip bu sefer 100 mglık yükleme yapılıp 4 kez kan alınıyor. Ben 50 mg olanı seçtim ve zor bela testi yaptırdıktan sonra kan verdim. Sonuç malesef 142 yani 140 üstü olduğu için yüksek çıkmış oldu. Bugün tekrar ikinci kademe için gittiğimde 100 mg şekere nasıl dayanacağımı düşünüyordum. Üniversitelerde falan verilen karton bardak içinde sıcak suya karıştırılmış şeker düşünün. Ama o kadar yoğun bir şeker ki şerbet içmiş gibi oluyorsunuz. Benim de tatlıyla hiç aram yoktur. Tam da beklediğim gibi oldu, zaten aç karnına yapıldığı için gece 10dan beri yemek yememiştim, üstüne o suyu içince hastane ortasında istifra ettim. Sadece açken kan verilmiş oldu yani. Sonrasında doktoruma ben bu testi yineleyebileceğimi sanmıyorum siz bana sanki sonuç yüksek çıkmış gibi nelere dikkat etmem gerekiyorsa söyleyin dedim. Ve o şekilde doktorum bana bir diyet listesi ve şeker ölçüm cihazı tavsiye etti. Gerçekten şeker yükleme testine karşı hiçbir önyaegım falan yoktu ve doktorum kesinlikle tavsiye ettiği için sorgusuz kabul ettim. Ama ben aşırı zorlandım gerçekten midem kaldırmadı. Sürekli Düşünüp duruyorum acaba insanlar eskiden bu testlere girmeden nasıl süreci geçiriyorlardı acaba tıp ilerledi ayağına biz anneleri daha çok pimpirikli hale mi getiriyorlar diye😬 yani ben sadece başımdan geçen olayı anlatmak istedim bu tarz deneyimler kişiye özel olabiliyor. Kesinlikle kimseye tavsiye vermek veya yönlendirme amacım yok. Süreç hakkında bilgi sahibi olmayan anneler için kendi deneyimimi aktarmak istedim. Herkese hayırlı doğumlar sağlıklı evlatlar diliyorum 🤰🙏