Otizm riskini konu alan araştırmayı ben yabancı kaynaklar da dahil birçok yerden okudum. Çünkü sağlık ocağındaki doktor bana folbiol vermişti ve dozu aşırı yüksekmiş bilmeden içtim. Ve folate seviyem sınırın üstünde çıkmıştı. Kısaca bahsedeyim kafası karışanlara yardımcı olur belki. Yapılan araştırmadaki kadınların doğumundan sonra 3 gün içinde kan değerlerine bakılıyor. Folate seviyesi aşırı yüksek çıkanların çocuğunda otizm riski 2 kat, b12 seviyesi aşırı yüksek çıkanlarınki 3 kat, her ikisi de aşırı ise otizm riski 17 kat artıyor. Bu aşırı seviyeler kuvvetle muhtemel 400, 600, 800 mg gibi bir günlük kullanımla elde edilemez. Ama zaten yükseklik nedeni de araştırma kapsamında incelenmemiş. O yüzden telaş etmeyin. Emin olmak isterseniz kan değerlerinizi ölçtürün derim.