Minanin_Annesi Kızlar doğar doğmaz hangi işlemler yapılıyor hangi testler yapılıyor? Topuk kanı ilk doğduğunda mu alınıyor? Bugün sağlık ocağından hemşire aradı. Bebek doğduktan 5.gun sağlık ocağına gidip tekrar topuk kanı alınıyor ve kimlik işlemleri için başvuruyormuşuz. Neden iki defa topuk kani alınıyor ki? Işitme testi görme testi bunlar ne zaman yapılıyor yeni doğum yapmış anneler yardımcı olur musunuz
Esa Doğunca hastanede k vitamini ve hepatit aşısı yapılıyor ölçüleri alınıyor topuk kanı alınıyor. 5. gün sağlık ocağında tekrar topuk kanı alınıyor sağlık ocağında alınan önemli o arada bebek beslendiği icin aslında hastanede alınan bi anlamı yok ama prosedür böyle mecburi. Sağlık ocağı sana aşı kartı vercek ne zaman gelmen gerektiğini söyleyecek o zamanlar gideceksiniz. 1 ay sonunda çocuk doktoruna 1 aylık kontrole gidiliyor 2. ayda da kalça ultrasonu için gidiliyor bunlar haricinde sikayetiniz yoksa eğer hastaneye gidilmiyor sağlık ocağına gidiliyor. Bebek 14 günlük olduğunda d vitamini damlaya başlanıyor her gün 3 damla ağzına damlatılıyor sağlık ocağı ücretsiz veriyor bittikce istiyorsun 1 yaşına kadar kullanılıyor
Esa Minanin_Annesi rica ederim 😊 benim sağlık ocağı monovit verdi ama başka sağlık ocakları başka marka verebiliyor