KuzeySerpl Kızlar bebeğimin herseyi çok sukr normal. 16 ayını bitiriyor . Al ver taklit tek kelime hersek var Allaha sukur. Oyuncakları ile gerektiği gibi oynar. Çoğu zaman seslendiğim zaman bakar. Ama biseyle meşgulse yani kafayı oraya verirse bazen hemn bakmıyor. Fikri olan yada bu ayda bunu yaşayan varmi
benaslindayohum KuzeySerpl ustte kalsin diye yaziyorum liseden zihinsel engelliler cikisliyim, bildigim kadariyla otizmde goz temasi hic kurmuyorlar stajda gozlemledigim boyleydi ama tabikide tecrubeli biri varsa daha iyi olur
balbocegim27 KuzeySerpl göz teması kuruyor mu tekrarlayan hareketleri var mı ellerini çırpma bi yere sitematik şekil de vurma gibi temastan kaçınıyor mu öpme sarılma vs yaşıtlarıyla iletişimi nasıl
duygu0693 KuzeySerpl sevinince veya ağlayınca kasıyor mu veya oyuncaklarıyla nasıl oynuyor dönen şeylere karşı ilgili mi mesela çamaşır makinesi ?
Clkcn1453 KuzeySerpl sakın korkma. Ablamin çocugu tam 4 yaşında anne baba dedi . Asla konusmuyordu. Ama denileni anlayıp yapiyordu. O cocuga asla otizm vs demediler. Aglardı markette yerlere yatardı. Simdi kardeside öyle. 2 bucuk yaşında konusmuyor. Sen üzülme ilgilen bebeğinle. Ben konusturmak için bunun adı neydi bu kimdi nereye gidiyorduk sürekli soru sordum oğluma. Sen sakın üzülme
Dubletombikdoner Göz temasları yok , aglayinca sinir krizi gibi agliyorlar , saclarini yoluyorlar daha gec konuşuyorlar , 3 yaşındaki kuzenimde vardi 😊ama rehabilite derslerinde suan konusmaya bile başladı
KuzeySerpl Dubletombikdoner cokmu pimpirikliyim ya. Herkes çocuk sonuçta illaki biseye dalıp umursamuyor diyo
KuzeySerpl balbocegim27 göz teması var. Tekrarlayan hareket devamlı takıntılı aynı şeyi yapmak dimi. Ona baktım mesela birkez sevindi böyle bir doner gibi oldu ama bidaha yok. Devamlı olursa mi korumalıyız. El çırpma yok. Şiddet eğilim yok. Öpme ve sarılmayı sever . Parkta çocuklarla pek oynamayı bilmesede öyle onların peşinde gezer
Dubletombikdoner KuzeySerpl Yani biseye dalinca biz bile bazi seyleri görmüyoruz kafanızı takmayin bu kadar 😊iletisimi nasıl sizinle oyun oynamadığı biseye dalmadığı zamanlar
Nergis1903 KuzeySerpl kesinlikle pimpirik değil bunun için çocuk psikiyatrisine götürebilirsiniz benimde kızım 19 aylık ve konuşmuyor tam otizm olmasa da başlangıcı olabilir mi acaba dedim çünkü dönen şeylere ilgisi vardı ama öpücük baybay insanlarla iletişim gayet iyiydi bizim kız kalpazanlıktan konuşmuyormuş ☺️ otizmin belirtileri göz teması kurmamak anne baba kavramanın olmaması al götür bebeğini getir gibi komutları almaması kafasını yere veya duvara vurması elleriyle kulaklarını kapatması elleriyle kanat çırpma gibi hareketlerden 2 3 tanesi varsa hemen gidin bence inşallah ekstra birşey yoktur ama varsa da erken teşhiste çok daha hızlı sonuçlar alınıyor
KuzeySerpl Dubletombikdoner dönen şeyler. Mesela araba ters donerse eğer bikez döndürüp geri normale geçip ınnn ınn sesi çıkarıp devam ediyor oynamaya
KuzeySerpl Dubletombikdoner genel olarak iyi diyebilirm. Elinde bisey olsun gelip gösteriyor. Al diye uzatıyor
Dubletombikdoner KuzeySerpl bence hic kuruntu yapmayin 😊😍 masallah bebeginize rabbim kimsenin cocuguna göstermesin boyle bisey
Dubletombikdoner KuzeySerpl bakin benim kuzenim o aylardayken hic iletişimi yoktu sadece kendi basina dururdu biri geldiginde hic bakmazdi bile sarilmazdi , normalde o donemde cocuklar AGU anne baba , tarzi seyleri soyluyor ama kuzenim soyleyemiyordu , hic konuşmadı 3 yasina kadar ağladığında sacini basini yolardi tamamen hemde eline gelirdi
KuzeySerpl Clkcn1453 ay Allah razı olsun ya. Google ye yazınca okadar şeyler çıkıyor ki anlatamamm. Sonra dedim burdan neden sormuyorum. Ablanın cocugu suan nasıl. Bir sorun yoktur inşallah
KuzeySerpl Dubletombikdoner yaa.. Allah yardım etsin. Şifa versin. Yani illaki birkaç belirti olur diyosunuz dimi
Clkcn1453 KuzeySerpl hayır yok. 1.sınifa gidiyor okumayi ilk o söktü. Sonra matematik islemini kafasindan yapabiliyor. Doktor ablama sen konusmuyo dedigin icin konusmuyor olabilir kendi haline bırak demis o günden sonra konusmaya basladi cocuk. Tabi ne özel hastaneleri kaldi ne normal hastane hepside birseyi yok dediler.
betul-simder Merhaba ben özel eğitim uzmanıyım:) Hepimiz endişeleniyoruz ister istemez. Göz teması var mı? Anlamlı kelimeleri var mı? Dokunsal temastan kaçınma var mı? Sürekli tekrarlayan anlamsız hareketleri(kendi etrafında dönme,ellerini çırpma vb.) Var mı? Sebepsiz ağlama ve öfke krizleri var mı bunları gözlemlemenizi tavsiye ederim.
KuzeySerpl betul-simder çok sevindim. Allah razı olsun. Bu gibi sorunlar yok. Mesela araba ters dönmüş onu görünce Bi tekerlekleri döndürüp sonra normala çevirip ın sesi çıkarıp sürmeye devam eder. Sonra bir iki kez biseue sevindiği an böyle bir döndü durdu. Göz teması var. Yani bisyler konuşurken bana bakar. Anlamlı kelimeler şuan anne baba mama dede meme gibi kelimeler . Mesela köpek görsün hav demeye başlar. Temasla ilgili hiç sorun yok. Yani bazen kendi gelir sirnasir. Sebepsiz yere ne ağlar ne güler. Benim kafama tek takılan biseyle oynarsa yada takılı kalırsa öyle hemen bakmıyor .. özel olarakta konuşmak isterim . Şuan okafar sevindimki . Günlerdir moralim bozuk. Instgram. Dgn.serpl . Ulaşırsınız mutlu edersiniz. Yoksada Allah razı olsun
balbocegim27 KuzeySerpl kesin var yada yok diyemem ben çocuk gelişimciyim otizm li öğrenci ye gölge öğretmenlik yaptım otizmin de dereceleri var eğer şüpheleniyosaniz belirtilerden bir tanesi bile varsa bence uzmana danışmakta fayda var otizm de erken teşhis erkenden eğitime başlamak çok önemli