@Misto bir yazıda şöyle diyor,
Hamilelikte ayak ağrısı çoğu kadının yaşadığı şikâyetlerden biridir. Ağrı sadece ayak tabanında değil, topuk bölgesinde de hissedilebilir. Bu durumun birçok nedeni olsa da genellikle hamilelikte kilo artışına bağlı olarak ayaklar üzerine binen yükü artması ve relaksin hormonunun yükselmesi sebebiyle geliştiği düşünülmektedir. Çoğu zaman hamileliğin son 3 ayında ortaya çıkan ayak ağrısı, bazen topuk dikeni gibi nispeten daha ciddi durumların habercisi de olabilmektedir.