Eveet sonunda bende doğum hikayemi yazabiliyorum şükürler olsun.Bu 2. Hamileliğim ve 2. Oğlum kızlar abimiz 2 buçuk yaşında.Bizimkisi planlı bir hamilelikti oğlumuza kardeş lazımdı artık,hamileligime gelcek olursak ilkinden daha farklıydı anladım ki her hamilelik birbirinden farklı oluyormus ağrılar sorunlar yorgunluklar daha fazlaydı.Buna rağmen oğlum epeyce hareketli olduğu için bende ister istemez fazlaca harektli bir hamilelik süreci gecirdim dinlenmeye bile vaktim olmuyordu.Hamileligimin sonuna kadar da gerek ev isleri olsun baska isler olsun kendim hallettim.Gel geleliiim doğum kısmına ilk doğumum kendiliginden baslamamıstı 38+5 haftamda kontrole gidip doktorumun vajinal muayenesiyle sancılarım baslamıstı,(su,nişan gelmesi vs) bir belirti yasamadım,bunun sonucunda 19 saatte kendi sancılarımla dogumum gerceklesti.Bunun icin biraz tedirgindim dogumum nasıl baslar anlar mıyım ilkinden kolay olacak mı diye düsünüyordum hep.38. Haftamın basında doktorum bebegimin kilosunu 3700 olarak ölctü ve iri dedi tabi ben korkmaya basladım ve doktoruma dogum baslamazsa 40 haftaya kadar beklemek istemedigimi söyledim o da kararı bana bıraktı 39 a kadar yani 31 mayıs pazartesi dününe kadar şans verelim olmadı suni deneriz dedi kabul ettim.Tabi her gün dua etmeye basladım bu sürecte dogumum baslasın suniye gerek kalmasın diye çünkü doktorum suninin risklerinden de bahsetti.Ve 30 Mayıs Pazar sabahı ufak regl ağrısıyla uyandım baktım kanamam var hazırlandık tabi bir heyecan acaba açılmam var mı nolcak vs çünkü bu güne kadar doktorum ilk dogumumu normal yaptığım için vajinal muayene yapmamıştı.Saat sabah 11 di hastaneye gittik ebe muayene etti direk 2 cm acıklık vardı su gelisi yoktu nst de ufak sancılar vardı ama yeterli degildi.Doktorumu aradılar eve gitmemi sancılarım artınca ve sıklasınca gelmemi söyledi.Eve gittim saat 1 buçuktu sancılar biraz daha arttı,dusa girdim belime sıcak su tuttum 1 saat kadar ,15 dk kadar squat yaptım.Saat 5 e kadar bi sekilde evde karsıladım sancıları artık daha siddetliydi regl agrı gibi degildi belimden baslayıp karnıma kasıklarıma vuruyor ve 30 sn sürüyordu.Düzenli olmaya baslamıstı 5 de evden cıktık ebe muayene etti direk 6 cm olmus yatıs yapın dedi nstye baglandım ve suyumu patlattı.Suyum geldikten sonra açıklık kısa bir sürede 8 cm oldu son siddetli ağrılardı artık 10 cm derken tam acıklık ebe yavas yavas ıkın dedi bu sırada doktorum geldi evinden ben alın artık onu diye sacmalıyordum 🤭😁🤦🏻♀️ doktorum alamayız senin itmen lazım bağırma ceneni göğsüne daya ittir hadi kuvvetlice dedi,bu sırada kesi yaptı.Son kez gücümü topladım bağırmadan büyük tuvaletimi yapar gibi ıkındım başı cıktı ve oğlum sabun gibi kayıp cıktı hicbir acım kalmadı o sırada sadece üsüdügüm icin titremeye baslamıstım ten teması yaptık minigimle sonra onu alıp yanımda kontrollerini yapmaya basladılar bu sırada plasentamın ayrılması icin doktorum hafif karnıma bastırdı plasenta çıktı.Sonra dikislerime basladı 2-3 tane kadar dikisim var.Doğumhaneye girip dogum yapmam toplam 45 dk sürdü saat 17:45 ti.Sonrası kuş gibisiniz artık miniginiz yanınızda arık siz ve o varsınız.Herşey çok güzeldi vajinal doğum isteyen arkadaslarım korkmayın kesinlikle bizler istedigimiz sürece başaramayacağımız şey yok.Oğlumla 2. Günümüz bugün sütüm hemen geldi ve emziriyorum çok şükür her isimi görebiliyorum.Bizim hikayemiz bu kadardı uzun oldu belki de hakkınızı helal edin.Rabbim tüm isteyenlere bekleyenlere bu duyguyu tattırsın inşallah,hepinize sağlıklı kolay ve jet dogumlar nasip etsin.
Bebegim 3670 gr ve 52 cm dogdu bu arada 🐣