ZeynepKurt35 Rahim ağzı kısalığı ve rahim ağzı yetmezliği farklı şeylerdir. Mesela benim 4. Gebelikte serklaj yapıldı 22. Haftada 17mm kısalık ve 1,5 cm açılmadan. Evde hep yattım. 28 haftayı görse bari denirken, 41. Haftada doğum oldu.
Doğumdan sonra doktor “bir kardeş düşünürseniz,gebeliğin hemen ilk 10 haftasında serklaj yapılmalı yoksa kaybedebilirsin” demişti. Oğlum 20 aylıktı,regl görmeden 3 aylık gebe olduğum öğrendim. 10 hafta çoktaaaan geçmişti.Üstelik o dönemde ben bahçede iş yapmıştım.Oğlum kah omzumda kah sırtımda geziniyor oynuyorduk ve büyük yaz temizliği yapmıştım çekmediğim dolap kaldırmadığım döşek yatak kalmamıştı. Önceki gebeliğimdeki serklaja istinaden 15. Haftamda direk progestan fitil başlandı. 34. Haftada ilacı bıraktırdılar. Rahim ağzı uzunluğum 25-34 mm arasında değişti. Ayakta aktif bir gebelik oldu. 38. Haftada doğdu.
Erken doğumum da var daha öncesinde, verilen ilaçlarını kullan.Sakin ol dinlen.Gerisi tevekkül.
Rabbim tüm gebelere evlatlarını sağlıkla vaktiyle kucağına almayı nasip etsin.