Merhaba kızlar, sonunda ben de doğum kervanına katıldım. 3 cm açıklıkla 38 haftadan beri dolaşıyordum kendi sancımı suyumu bekledim ama bi türlü gelmedi, bugun 39+0 da kontrole geldim hala 3 cm olunca daha fazla bebis kilo almasın normal doğum istiyorum diye yatmak istedim suni sancıyla doğumu başlatmak icin. Öncelikle şunu belirteyim suni sancıda korkulacak hiçbir şey yok, en azından benim canım hiç yanmadı, en yüksek dozda aldığım halde 2 saat boyunca hiç acı hissetmedim, kontrol ettiler açıklığm 5 cm cıkmıs, doktorum suyu patlatalım daha hızlı ilerler dedi tamam dedim neyse patlattı odaya geri geldik eşimle annemi aradım Meryem ana otunu suya koydurdum evde, o dakikadan sonra benim icin esas ağrı başladı, sancılar arka arkaya gelmeye başladı başlarda pilates topunda sıcak duşla nefesle vs cok güzel karşıladım aslında, sonra açıklığa baktılar 9 cm olmuştu beni doğumhaneye aldılar ıkınma kısmında kayış koptu bende yapamadım yani o kadar cok ıkındım ki artık gücüm kalmadı tükendim sancılar arka arkaya gelmeye devam ediyordu yapamıcam dedim elim kolum kalkmaz olmuştu yapamıyorum sezeryana alın beni diye ısrar ettim eşimle konuştular ben cok ısrar edince bebeğin saçları gözüküyor 10 cm açılma burdan dönmesin acıyla böyle söylüyor olabilir mi pişman olmasın sonra diye doktor eşimle konuştu. Eşim de kıyamadı bana cok canımın yandığını görünce ağlamaya başladı sezeryan olsun dedi onay verdi ona kağıtları imzalattılar beni yatakla ameliyathaneye indirmeye başladılar asansörde hala ıkınıyordum şansıma asansör bi türlü ameliyathaneye inmedi resmen her katta durdu artık sancı geldikçe inene kadar ıkınmaktan baska çarem yoktu tek istediğim hemen inip genel anestezi falan almaktı ama beni dogurabilirim bebek nerdeyse geldi diye hep oyalamışlar meğer ameliyathaneye indik doktoruma hadi artık bayıltın beni dedim tamam bi kontrol edeyim son son dedi ama beni oyalıyor hala cünkü ıkınıyorum sancı geldikçe, tam artık tükendim derken bi erkek hemsire karnımdan biraz bastırmasıyla bebek geldi hop göğsüme koydular, inanın bi 10 dk kendime gelemedim bitti mi bitti mi doğdu mu diye soruyorum ama o esnada bebek göğsümde hala başardığıma inanamıyorum hala sanki anestezi alıp sezeryana dönücem gibi bekliyorum doktorum bitti bak iste bebeğin dedikçe gözlerime inanamadım tabi kesi atıldı cok dikis yok dedi sayısını sormadım ama zaten hemoroid sorunu olan biriydim ıkınmaktan dolayı artık suan popom ağrıyor hemoroidim şişti tabi, aslına bakarsanız bu kadar sancılı ve zor geçmiş gibi görünen doğumum toplamda sancı dahil bebeğin doğumu dahil 2,5 saat sürmüş ama bana sanki asır gibi geldi:D bebeğim cok iyi ben de iyiyim doğar doğmaz gerçekten bütün ağrı sancı bitti, benim bu kadar zorlanma sebebim muhtemelen hiç nefes egzersizi falan çalışmamış olmam ıkınma tekniklerine bakmamış olmam olabilir beni ebeler cok yönlendirdi tabi ama ben acıdan pek onları dinleyemedim dediklerini yapamadım doğru düzgün size tavsiyem mutlaka nefes ve ıkınma tekniklerine bakın ben bugun yarın derken hiç bakmadım o yüzden doğum esnasında zorlandım gücüm tükendi. Hastanede bana lazım olanlara gelirsek depend harika bir şey cok işime yaradı gerçekten, emzirme yastığımı keske getirseymişim unuttuğuma evde üzüldüm cünkü emzirirken bebeği cok faydası oluyor kolum cok ağrıdı, muhakkak bi gecelik olsun muhakkak cünkü kanama kontrolü falan yapıyorlar tuvalete gidiyorsunuz gecelik cok konforlu oluyor o esnada. İşte benim doğumum da böyleydi doktorum iyi ki beni dinlemedi ve yapmadı :) sonra üzüldüm tabi beni sezeryana alın dediğim icin ama bana sen bu cümleyi kuran ilk kişi misin sence dedi bu doğum esnasında herkes vazgeçtim sezeryana alın beni diyo zaten cok normal dedi. Kısacası kızlar zorlandım ettim ama suan iyiyim anladım ki ağrı sızı çekmeden olmuyormus doğuma kadar iyi gidiyor ama doğum anı gelip de ıkınmalar başladığı zaman esas sancı yaşanıyor onun icin de dediğim gibi mutlaka nefes ve ıkınma çalışmanızı öneriririm sonra benim gibi zorlanmayın :)