Buraya bu kadar çok yazılmış ama hiç Kur anı Kerimin mealini açıp hatmedince, anlayarak okuyunca aslında islamın ne kdar mükemmel olduğu ve hocaların hacıların da gereksiz olduğunu anladım. Ayetler çok açık, herkesin anlayabileceği şekilde indirilmiş, açıklamalar net.. Rabbim de bildirmiş: Siz okuyup anlayın diye, herkesin anlayabileceği şekilde apaçık indirdik, düşünün diyor. Hatta bizden önce gelen topluluklarda hocaların bilenlerin başlarına gelenlerden ibret almamızı istiyor. Büyüklerin söylediklerine göre değil, yazana göre düşünmek gerekli, onların bildikleri de yanlış olabilir diye uyarıyor bizi. Tabi herkesin kendi tercihi. GüZel dua ayetleri de var.