Merhaba güzel anneler, hatırlayanınız mutlaka olucaktır veya herhangi bir sigara başlıklı postta göreniniz.. 15 haftalık hamileyim. Gebeliğimi 4.haftada öğrendim. Ve öğrendiğimden beri burda açmadığım sigarayı bırakamıyorum postları, yemediğim linçler, katılmadığım sigara başlıklı postlar kalmadı. Sadece sigara içenlerin, gerçek tiryakilerin, bağımlıların anlayabileceği, sigarayı bırakmak zorundayım stresiyle sigara yakıp bırakamıyorum stresi arasında kaldığım tam 10 hafta.. Doktorumun tüm uyarılarına rağmen bir türlü bırakamadım. Çok denedim, sigaradan uzak durduğum saatler arttıkça üzerime yıkılan öfke, ağlama nöbetleri, krizler arttı her defasında. Başta kahveyi çıkardım hayatımdan çünkü en çok kahveyle içmeyi seviyorum. Olmadı kahvesizde içtim. Sonra kahveyi tekrar soktum hayatıma. Sayısı arttı. Bazı günler 3,bazı günler 5, maksimum 7.. Ama bugüne kadar her gün içtim. Rabbim ben bırakamıyorum, ben acizim, sen bebeğimi benden koru, benim ona verdiğim zararlardan koru diye dua ettim hep. En sonunda kendi kendime kabullendim. Sen bu b*ku içeceksin özge bırakamıcaksın dedim. Kendine bi sayı koy dedim. Kahvaltıdan sonra, kahveyle ve akşam yemeğinden sonra. Günde maksimum 3 tane. Daha kuralı koyduğum gün vazgeçtim. Bozdum, sözümü çiğnedim. Ağlaya ağlaya eşimi aradım. Ben yapamıyorum, annelik sorumluluğunu kaldıramıyorum olmuyo bırakamıyorum bebeğime kendi ellerimle zarar veriyorum diye. Önce telefonda sakinleştirdi beni. Eve bıraktığı tüm sigaraları içmemi söyledi akşama kadar (eve gündüzleri 3 tane bırakırdı ben hamileliğimi öğrendiğim andan beri paket almamaya yemin etmiştim en azından o sözümü hala tutuyorum..). Bende söylediğini yaptım. O gelene kadar bıraktığı 3 sigarayıda rahat rahat içtim. İlk kez benimle o akşam konuştu. Bugüne kadar bu konuyla ilgili bir kez bile üzerine gelmedim, bırak veya azalt demedim, sen sigara içerken yargılamadım seni, paket almama kararını bile sen verdin ben hiç karışmadım çünkü sigara bağımlılığı için tiksinmediğin sürece bırakmak çok zor biliyorum dedi. Malesef mide bulantın çok olmadı ve malesef tiksinemedin bi türlü dedi. Bu da senin sınavın dedi. İçinde artık avcumuza sığacak kadar büyüyen bi can taşıyosun dedi. Umutun yanında bir kez bile sigara içirmedin (umut kedim bu arada), dumana karşı tepki verdiği için hep onu sigaradan uzak tuttun peki karnındaki senin canından kanından kendi evladın, onu neden dumana boğuyosun, yarın öbür gün allah korusun bi rahatsızlığı çıksa ve sebebine doktor sigara dese vicdanen nasıl hissedeceksin dedi. Böyle böyle belki 1 saat konuştu. İlk kez eşim benimle konuştu. En çok dokunanda, kedinin yanında sigara içirmiyosun etkilenir diye ama bebeğine direkt o dumanı solutuyosun cümlesi oldu. Orda bi aydınlanma yaşadım. Hiç o açıdan düşünmemiştim. O benimle böyle konuşurken ben bize kahve yapıyodum o sırada. Kahveleri koydum masaya. Sigara aldım paketinden. Sonkez dedim. Ve öylede oldu. 2 gündür ağzıma sürüyorum ilk kez. Ben 14 senedir sigara kullanıyorum. İlk defa 2 gündür sigara içmiyorum ve canım hiç istemiyor. Öyle çıkarmışım kafamdan. Ben sigara içmezdim, sigara yerdim. Evlendiğimden beri günde en az 1 paket içen ben, şimdi gerçekten tek duman bile çekmek istemiyorum içime. İnşallah rabbim daim etsin, hamilelik vesilesiyle ömrüm boyunca ağzıma sürmiyim inşallah.. Ben yapabildiysem bunu, inanın hepiniz yapabilirsiniz. Kafada tamamen bitirmekle alakalı, o da size bağlı. Şimdi inşallah diyorum, bu 15 hafta bebeğime zarar vermemişimdir. İnşallah benim yüzümden onda bi rahatsızlık yoktur. İnşallah geç kalmamışımdır. Bir gün sigarayı bırakırsam buraya yazıcam ve arkadaşlarıma umut olmak için çabalıcam demiştim. Eski postlarıma inerseniz en çok sigara postlarında görürsünüz beni.. Neyse çok konuştum🙈 Rabbim evlatlarımızı korusun inşallah🙏🏻 rabbim hepimize güç kuvvet irade versin. Herkese güzel pazarlar dilerim🌼