Şeker yükleme testi ile vücudun şekere nasıl tepki verdiğine bakılır. Normal şartlarda kan şekeri yükseldiğinde vücut insülin hormonu salgılayarak kan şekerini düşürür. Ancak diyabet hastalığına yatkınlık varsa vücut yeterli hormon salgılayamaz ve kan şekerini düşüremez.Ayrıca gebelik şeker testi bebek için zararkı değildir. Bu konuyla alakalı bilimsel çalışmalar da vardır.Bu testi yaptırmaktan bu kadar çekinmeyin güzel anneler. Çünkü şekeriniz varsa ve bunu bilmiyorsanız oldukça riskli sonuçlar doğurabilir. Tabi herkesin yine de kendi tercihi..