_merveksk ben de araştırdım bunu ama eşin devlet memuruysa yani emekli sandığına kayıtlıysan başvuru yapmana gerek yokmuş direkt eşinin maaşına yansıyormuş arkadaşım da yeni doğum yaptı ona da hastaneden öyle demişler başvuru yapmana gerek yok eşinin maaşına yansıyacak diye