Merhaba güzel anneler, ilk dogumumdan baslayayim. 40+1 de sabah nişan ve suyumun gelmesiyle hastaneye gidip doktorumun hemen epidurali takalım bir cm açıklıkla 5-6 saat sonra yorgun anne, bebek görmek istemiyorum bu bebek daha kanala girmez demesiyle sezeryana gittik. İlk doğum tecrubesizligiyle Çok zor bir süreç oldu benim için neden yapamadım,neden başaramadım sürekli kafamın içinde kabul edemediğim bir doğum şekliyle oğluma kavuştum saglikliydi çok şükür ama neden doğal bir şekli varken neden sezeryan oldum üzüntüsü içimde hep bir yara olarak kaldı.Bir doğum daha yaparsam mutlaka normal doguracagim en azından deneyeceğim diyerek sürekli kendimi telkin ettim. Oğlum 18 aylıkken hamile olduğumu öğrendim. Hemen araştırmaya okumaya doğumuma sahip çıkmak için elimden ne geliyorsa yapmaya karar verdim. 14. Haftadan sonra Haftada 3 gün yoga, nefes çalışmaları ,doğal doğum kitapları ,YouTube eğitim videoları izledim. Oğlumun peşinde koşmaktan hem daha az kilo aldım, hemde daha hafif hissediyordum. Sadece bütün hamileliğimde idrar yolu enfeksiyonu çektim. Doktorum 40+6 da sabah kontrolunde doğumu doğal olarak başlatmak için membran sıyırma yaptı .O kadar çok istiyordum ki , doktorum da o kadar destekciydi ki sağ olsun herşeyin doğal olarak başlaması için elinden geleni yaptı. O gece düzenli 5 dk da bir hafif hafif sancılar başladı. Hemen hastaneye gittik nst de sancı çıkmadı. Bende çok iyi hissediyordum ama kasılmalar devam ediyordu bizde tıpış tıpış eve döndük 🙂 aradan 3_4 saat geçtikten sonra gece bacaklarımdan süzülen suyla ama sadece sızıntı şeklinde geliyordu tekrar hastaneye gittik. O gece açılma olmadan düzenli gelen kasılmalarla sabahı ettik. Herşey çok doğal ilerliyor hiçbir müdahale olmadan sancimi cekiyordum. Eşim masaj yapıyor,çok zorlandığımda duşa giriyor kasılmaları öyle karşılıyordum. Saat 10 da 4 cm olmuştu acilma hala bebeğin kafası yukarıda ama açılma vardı bu bile yeterdi. Ama nst de yine sancı cikmiyor,bebeğin kalp atışı iyi gidiyordu sonra saat 16 da doktorum tekrar geldi. Açılma 7-8 cm olmuş suyunu komple boşaltalım dedi. Doktor gelmeden 5 dk önce de nst de kalp atışları bozulmaya baslamisti. suyu komple bosaltinca çocuğun kaka yaptığını söyledi.O an en korktuğum şeyin olmuş olması, hiç kasilmalarda zorlanmamama cok motive olmama rağmen,sürecin ne kadar süreceğini bilmediğimden dolayı doktorumdq
sezeryann yapmasını istedim.Doktorum benim bu kadar isteyip asla mevzu bahis etmediğimiz sezeryani o an kabul etti. Çünkü bu riski sadece ben alabilirdim. O an sadece çocuğuma sağlıklı kavuşma fikri çok ağır basmıştı. Belki çok az kalmıştı bilmiyorum, çocuğun kafası hala kanala girmemisti. 10 dk da ameliyata girdik. Sağlıkla kavuştuk çok şükür, hafif mekonyum hemen aspire edildi biraz solunum desteği ile ameliyattan bir saat sonra kuveze girmeden yanimizdaydi. Çok şükür bugün 10. Günümüz benim ağrım oldukça hala üzülüyorum belki ameliyat olmadan kucağıma alicaktim minik kuzumu ama hayırlısı böyleymiş diyorum. Yapamamış olsam da ssvd ile ilgili çok şey öğrendim sormak istedikleriniz varsa yardımcı olabilirim. Ve canım doktorum Saynur Yılmaz i doğal doğum,ssvd yapmak isteyenlere öneririm.