demetungoren
Çok acil perinatolog a gitsinler canım.
Bizim de 18-19 haftalıkken doktorumuz farketmisti 10-11cm ölçtü.bize o kadar soğuk davrandı ki çocuğu aldırmak için ikna etmeye çalıştı sürekli.bizde ne olursa olsun kabulümüz aldirmayacağız dedik tmm dedi o günden sonra resmen para olarak baktı bize .Her çıktığımızda ağladım. O yüzden acil doktorunu degsitirsinler.izmir de Üniversite hastanesi gittik özel de bir yere gittik hep ölçülen deger 9-10-11 di.baska hiç bir bulgu paralama olmadığı için tam olarak hasta diyemeyiz dediler isterseniz amniyosentez yapabiliriz dediler. Amniyosentez de uzun bir İğneyle karından giriyorlar bebeğin amniyotik suyundan alıyorlar.onu da ben istemedim bir tanıdığımız yıllar sonra hamile kalmıştı ama bir sorun olmuş amniyosentez yapalım demişler iğne bebeğe denk gelmiş ve bebeklerini kaybettiler .. kendi doktorumuzu değiştirmeye karar verdik Manisa da aynı zamanda perinatolog olan , şuan 2. Hamileligimde gittiğim doktora gittik. Çok detaylı bir şekilde ölctü . Doğuma kadar hep 10 cm çıktı .
Beyinde ki sıvı bütün insanlarda varmış canım yanlış hatırlamıyorsam 7-8 cm civarı olurmuş en fazla.bunun sınır seviyesi 10 cm miş. 10 cm ve üzeri olduğunda risk oluyor o zaman bebek hasta , hidrosefali oluyormuş. Bu değer doğuma kadar artadabilir azaladabilir. Eğer değer yüksek olarak doğarsa doğduktan sonra bebek ameliyat oluyor ve beyninin o bölgesine kelepçe gibi birsey takılıyormuş onun adını unuttum.eger büyürse de ameliyat oluyor sanırım o zaman suyu çekiyorlar zamanla .
Sağlıklı doğsada doğumdan sonra da benim içime sinmedi ultrasonla beyninden ölçtürdüm sıkıntı çıkmadı. Bundan sonra herhangi bir sorun olmaz dedi doktorumuzda canım. Biz böyle bir süreç geçirdik detaylı anlattım umarım yardımcı olur anlattıklarım canım Allah şifa versin inşallah o da sağlıklı doğar.