Elllfff bak canim bu yaziyi internette buldum oku istersen.
IgM halihazırda geçirilmekte olan bir enfeksiyonu gösterirken, IgG genellikle daha önceden geçirilmiş bir enfeksiyonu gösterir. IgG’nin belli bir süre sonra alınan kanda arttığının gösterilmesi de yeni geçirilmiş, ya da geçirilmekte olan bir enfeksiyona işaret eder.
Toksoplazma IgG antikorları doğası gereği (kalıcı bağışıklığı yansıttıklarından) ömür boyu yüksek kalırken, IgM antikorları da bazı insanlarda enfeksiyon geçirldikten sonra aylar boyu düşük titrelerde pozitif kalabilmektedir.
Toksoplazma enfeksiyonunun neticesinde oluşan IgG tarzı antikorların yeni geçirilmiş mi, yoksa çok önceden geçirilmiş bir enfeksiyona mı ait olduğu belirlenebilir: Bu amaçla yapılan ToxoIgG avidite testi “yüksek” çıkanlar enfeksiyonu çok önceden (>4 ay) geçirmiş, aviditesi düşük çıkanlar ise enfeksiyonu yeni geçirmiş kabul edilirler.