Hamilelikte kullanılan ve güvenli olan antibiyotikler var kendi kafanıza göre herhangi bir ilaç almanız tabii ki sakıncalı ama doktorunuzun gebeliğinizi bilerek yazdığı antibiyotiği rahatlıkla kullanabilirsiniz kaldı ki enfeksiyonunuz var kullanmamanız tam tersi sizin için zararlı olur. Bu korkuyla doktora gitmeyen ve sonra da verdiği ilacı kullanmayan arkadaşım şimdi çocuğunu sütten kesmek zorunda kaldı, gebeliğin sonlarına doğru yaşadığı bi enfeksiyon sonucu doktora git ısrarlarıma ilaç yazacak diye direndi yazsın ne olmuş zaten gebelikte kullanılabilen ilaçlar bunlar, en sonunda gitti ama ilacı almamış ve enfeksiyonu baya ilerlemişti tabi ateşlenmeler başladı o arada doğumu oldu en son acillik oldu zaten şimdi emziremiyor lütfen gebeliğinizi bildirdiğiniz doktorun yazdığı ilaçtan korkmayın artık cocuga zararı olacak şeyi yazar mı bir doktor, hamile olduğumu bilmiyordu öyle yazdı deseniz anlarım ama bildiği halde yazdığına göre sizin için güvenli olan kullanmanızın serbest olduğu şeyi yazmıştır, ilaç kullanmak sadece gebelikte değil genel olarak cok lazım değil ama gerekli durumlarda da hayat kurtarır tırnağı ağrısa ilaç içen insanlardan olmayalım ama içmesi gerektiğinde tedaviye direnenlerden de olmayalım