metehaninannesiii down sendromu kromozom bozukluğu ile oluşur. Trizomi 21 yani o çocuk ana rahmine düştüğünde embriyo olarak gelişirken oluşur. Sonradan olmaz. Sadece bulgulardan ihtimale bakarlar. Ama o da net değildir. Net olarak kromozom testleri ile öğrenebilirsiniz. Cvs, amniyosentez fetal dna gibi.. ense kalınlığı, kalp anomalisi, burun kemiği ölçümü, idrar torbası , iç organlarda anomali, bunlar sadece bulgudur tanı değildir. Doktorlarda risk almadığı için söylwmek zounda oluyorlar. Şöyle düşünün her başı ağrıyan kişinin beyninde bir hastalık olmuyor. İçinizi ferah tutun.