Karacam 40ın mantığı kadının lohusalık sınırı dır aslında. Yani kanaması devam etse bile 40 günde lohusalık biter abdest alır. Ama kadının bu şekilde 40ı çıktı demek ayıp karşılandığı için dikkatleri kadının üzerinden çekip çocuğa vermişler 40 çıkmasını. O yüzden annenin abdest alması dışında yapılması gereken birşey yoktur. Ha annenin kanaması 40dan önce bitip abdest aldıysa yine gerek yoktur. Bazı yörelerde taş atılıyor para vs birşeyler ama bunlar olması gerekn şeyler değil. Ben normal abdest aldım oğlumuda normal yıkadım o kadar. Annem hatim yapıyordu onun yanına su koydum o suyu dökündüm aynı şekilde oğluma da döktüm. Sizde içinizden gelen dua sure ne varsa okuyabilirsiniz. Sağlıkla büyütün yavrunuzu 🌸