Sonunda yazmak bana da nasip oldu Doğum yapalı 21 gün oldu kızımı kucağıma 18 Nisan 2021 de kucağımıza aldık
İlk doğumum 2015 Haziran’da oldu ilk gebeliğimde yüksek tansiyon ve şeker çıktığı için mecburi sezeryan oldum hatta doktor sezeryan önermesine rağmen ben 38+5 te suni sancı istedim ama etki etmedi açılmamda olmadı gebeliğimin başından beri çok korkuttu doktorlar yok ilerlemez gebeliğin yok gelişmez çocuk yok 5 ayı göremeyizler falan 7 saat bekledik ama ilerleme olmadı korkuda var zaten bişey olursa korkusu akşam tamam sezeryan olsun dedim ailemden uzakta olduğum için evde sürekli kendim hareket etmek zorunda kaldım hayliyle zorlandım biraz ilk günler içimde de kaldı normal Doğum, o hissi yaşamak istiyordum
Hatta araştırmalara başladım SSVD gruplarında yazılanları okudum
önce tansiyon problemimi çözmem lazımdı benim tansiyonum böbrek üstü bezinden kaynaklıymış Doğumdan 2 yıl sonra 2017 de ameliyat oldum sonrasında geçti büyük ihtimal ilk gebeliğimde şekeri de o çıkardı ikinci gebeliğim planlı oldu ilk günden beri hep doktorlara sordum normal Doğum istiyorum diye devletteki doktorların hiç
biri desteklemedi olmaz dedi risklerini anlattı araştırmalarım sonucu özelde bi doktora gittim oda normale 4000 sezeryana 4500 dedi ama SSVD Olursa 8500 olacağını söyledi tabi bu durum üzdü açıkçası başka bir hastaneyle görüştük oda ek ücret talep etti 7500 tl dediler bence bazı doktorlar da bu durumu kullanıyor fazla ücret talep etmesi de bu yüzden diye düşünüyorum
pes etmedim araştırdım Antalya’da VİTALE Hastanesi DR. Koray Duman beye geçtim 34+5 te o olabilir neden olmasın dedi içimi rahatlattı 1000 de 1 risk dedi üzerinden de 6 yıl geçmişti bekleriz o güne kadar bakarız olmazsa sezeryan zaten her gebeye yaptığımız gibi dedi doktorum aşırı normal Doğum destekleyen bi doktordu şükürler olsun hatta SSVD İçin hastane ayrı ücret dahi istemedi normal Doğum 3000 sezeryan 3500 SSVD İÇİN DE 3500 dediler 39. Haftada az az yalancı sancılarım başladı benim ilk defa yaşadığım için bu duyguları nasıl ilerleyecek bilmiyorum tabi 2 gün sürdü yalancı sancılar ama çok hafif böyle adet sancısı gibi sol kasığımdan bi sancı giriyor göbeğime doğru ilerliyor kasılıyordu sanki ama 10-15 sn anca sonra yavaş yavaş bu süre uzadı tabi 2. Gece hatta uyandım ama atlatılmayacak gibi değil bi geliyo geçip gidiyo sabah 8.30 da lavaboya gittim nişanım geldi ama nasıl mutluyum yakın artık biliyorum kızım gelecek o gün son evdeki işlerimi yaptım nişan gelince sanki başta sancilarım bi kesildi gelmemeye başladı akşama doğru düzenli gelmeye başladı yarımsaatte bir yirmi dk bir falan ara ara dk şaşsada düzenliydi biliyordum artık yarın Doğum olacaktı sabaha kadar sancılarımı takip ettim sürelerine baktım sürekli hep düzenliydi uyuyup dinlendim sabah 7.30 kalktık sancılar 10 dk da bir giriyordu ve süresi de uzundu duşa girdim eşime hadi gidelim artık dedim mesafemiz de var hastaneye 1 saat kadar 8.30 evden çıktık hastanede saat 10 da nöbetçi doktorda muayene olduğumda 2-3 cm açıklığım vardı Pazar günü olduğu için doktorunuz ilerleyen saatlerde gelecek bilgilendireceğiz dediler sancıları odamda karşılamaya başladım ben gece sadece çorba içmiştim ve artık acıkmıştım ve Doğuma enerjim düşük girmek istemiyordum hemşirelere dedim nolur ben açım birşeyler yiyeyim onlarda sulu un çorbası gibi bişey küçük bi muhallebi yoğurt ve 2 dilim haşlanmış patates verdiler yedim şükür doydum tabi yemek te yedim normal Doğum da kaçırırsam sitede korkuyorum hamşirelerden lavman tapmalarını istedim kafam rahat olsun diye en azından oraya aklım gitmesin diye sancılar giriyor ama öyle çok zor değil sayı sayıyorum falan 20 ye kadar gelince sancının şiddeti düşüş sağlıyor öğlen saat 1 gibiydi 4-5 cm açıklığım vardı doktorum da geldi suyumu açtılar suni sancı verdiler ilerleme hızlı olsun diye çok vermiyoruz dediler palates topu istedim üzerine oturayım açılmam daha iyi ilerlesin diye ama beni rahatlatmadı. Hem suni sancı hem suyumu açmaları biraz zorladı sancım girince yatağa ellerimi dayadım eşime kuruk dökümünün olduğu yere bastırarak masaj yapmasını istedim aşırı rahatlattı sonra duşa girdim belime sıcak su tuttum klozete oturdum zorlandığım yerde bacaklarıma tuttum , karnıma fazla tutmadım ama belime tuttum sürekli yağa kalktım sağa sola hareket ettim bi kaç defa çömeldim kalktım baya uzun kaldım banyoda çıktım üzerimi sildim kontrole geldiler şok 7-8 cm açıklık var dediler doktor iyi ilerlemiş hiç sesin çıkmıyor dedi hatta bende Doğumda lazım olacak nefesim dedim hatta doktor maşşallah azimlisin dedi gerçekten istiyorsun sen dedi hatta açıklığı kontrol ederken eliyle uyardı rahmimi sonra kalçadan iğne yaptırdı o zaman itiraaf edeyim zorlandım ama çok uzun bi süre değildi eşime o aşamada durmadan belime masaj yaptırdım nolur bastır elini çekme falan dedim hatta Allah razı olsun eşim olmasaydı o masajları olmasaydı zorlanırdım gibime geliyor inanın dayanılmayacak sancılar değil Rabbim dayanamayacağımız şeyi bize yaşatmaz diye düşündüm zaten çok zorlandığım noktada çok az kaldığını biliyordum hep Meryem süresi ve Yusuf suresini açtım onu dinledim sürekli gecede Meryem ana otunu koydum suya ,suyundan da içtim gece çok hızlı ilerledi herşey hemen Doğum haneye girdik 2 ıkıntım ama kendimi geriye ittiriyormuşum ben doktor kolardan tut kendini aşağıya ittir ıkın dedi nefesim bitene kadar hatta uzata bildiğim kadar uzattım bide orda erkek doktor vardı karnıma bastırttırdı sanırım kesi de attı çünkü iğne yaptı ama ben hiç sormadım kesi attınız mı atmadınız mı diye 3. Ikınmam da Bebişim doğdu nasıl mutluyum başardım dedim çocuk doktoru yaaa çok minnoş bi kızın var dedi 2.740 gr doğdu ben de çocuğum çok kilo almasın diye dikkatli beslendim yemek yemedim dedim hatta ebeler de güldü 😅 kilolu olsun hiç istemiyordum kilolu diye normal yaptırmazlar diye de korkuyordum o yüzden temkinli yedim gece acıksamda atıştırmadım geç saatte ekmek yemedim odamıza geldik gece bile kızıma ben baktım istediğim gibi bi doğumum oldu çok şükür ilk doğumumda tansiyondan kaynaklı çocuğumu ben emzirebilmiştim ne bakımını yapmıştım hastanede ertesi gün ayıldım resmen benim için 2. Doğumum tam hayalimdeki gibiydi doktorumdan eşimden Allah rAzı olsun isteyen herkese de nasip etsin Rabbim anne ve bebeği için ne uygunsa o olsun herkes için 🥰🥰🥰