Nigar1134 ben de hep sütüm olamayacak diye çok geriliyordum. Rüyalarıma giriyordu. Doğum yaptıktan sonra illa emsin diye zorladım. Sütümün yetmediğini pek anlayamadım. Hastane de de kutu kutu mama bırakmışlardı odaya ver diye ama ben vermedim. 3. Gün kontrole gittiğimizde kızım kilosunun %10unu kaybetmişti ve doktor sınırda olduğunu, çok kilo kaybettiğini bundan sonra kilo kaybederse riskli olacağını söyledi. Bir de sarılığı arttı kızmın. Sarılığı fototerapi noktasına gelmedi ama tamamen geçmesi 1,5 ayı buldu. Belki o ilk iki üç gün mama verseydim böyle olmazdı. Çok şükür bir sıkıntı olmadı sonradan ama çok suçlu hissetim. Her gün kızımı tartmaya başladık, piskopat gibi 10 gr mı aldı 20 gr mı aldı diye… bir de süt az geldikçe kızım emmek istemiyordu. Günde 2-3 sefer mama geri kalanda da emzirmeye çalışıyordum. 2 defa meme reddi yaşadım. O zamanlar emzirme kampı diye birşey var internette araştırısanız bulursunuz, ondan yapıp memeye geri döndürdüm. Ama kızım hiç bir zaman çok iştahlı emmedi. 6 ay emzirsem yeter diye devam ediyordum. Süt olsun diye yiyip içmediğim şey kalmadı. Günde 7 lt su, 2-3 lt de komposto içiyordum ancak süt oluyordu. 4 aya kadar kızımın kilo alması hep alt sınırda gitti, neyse dedim sağlıklı olsun da az kilo alsın. O arada başka bir çocuk doktoruna gitmeye başladık. Ona bu durumu anlattım, sütüm yetmiyor mama takviye yapıyorum fln diye. Sonra benim mememi açıp sıktırttı. Süt gelince var sütün senin dedi. Biraz rahatladım, ve yanımda bu çocuk aç mı, ay sütün var mı, doydu mu, mama mı versen, mama vermesen mi diyen kimse kalmadığında benim sütüm yetmeye başladı. Ek gıdaya geçene kadar da hiç takviye yapmadım. Ek gıdadan sonra da 8. Aya kadar dışarı çıktığımızda acıkınca sadece sütümle doyurabildim. Ve kilo alması da arttı. 17 ay emzirdim, artık meme sapıklığı başladığı ve beni yıpratmaya başladığı için o zaman memeyi kestim.
öncelikle kimseye kulak asmayın. Sütütnüz varsa yeter. Yetmiyorsa da, ya da yoksa da mama takviyesi yapmaktan çekinmeyin. Kendinizi sütüm olsun, yetti yetmedi diye yıpratmayın. Mama ile beslemek sonuçta dünyanın sonu değil, bir sürü bebek mama ile büyüyor. Siz huzursuz olunca hem süt olmuyor hem çocuk da huzursuz oluyor. Bebek uyudukça uyuyun, en çok süt uykuda yapılıyor. Uykusuz kaldıkça süt yapımı da azalıyor.