Eceatesx Kizlar 26+3haftaligim hala sırt üstü yatıyorum bunun zararı nedir ? Yani neden hep sola yatın diyorlar bı bilgisi olan yazabilir mi
Mercimektanesisb Eceatesx ‘Hamilelikte sırtüstü yatmak anne adayında tansiyon düşmesine neden olurken, gebenin bu pozisyonda yatmasıyla rahme giden kanda da azalma olacağından dolayı bebeğe giden kanda da azalma olacağı söylenir. Bu nedenle, hamilelerin tam sırt üstü yatış pozisyonundan kaçınmaları tavsiye edilir.’
midekoruyucu Eceatesx sırt üstü yatınca rahim, kalbe giden damarlara baskı yaptığı için dolaşım bozukluğu oluşturuyor hem kendiniz hem de bebek için zararlı. Ben mesela şuanda sırt üstü yatamıyorum hiç, hemen nefesim kesiliyor. Genelde sola yatılması öneriliyor kan akışı daha rahat oluyormuş bebeğe giden besinler daha kolay ulaşıyormuş filan… ama bende o da hikaye çünkü sola yatınca da nefes alamıyorum. Bi tek sağıma yatıyorum mecburen 🤷🏻♀️
baby_mama Bebeğin arkasından vücudumuzun çok büyük ana damarları geçiyor, sırtüstü yatınca bebek ona baskı yapıyor, kan dönüşü azalıyor, baş dönmesi nefes darlığı başlıyor, o yüzden önerilmiyor. Ben istesem de yatamıyorum artık zaten 🤷🏼♀️😄