Öncelikle Hepinize hayırlı akşamlar güzel hanımlar,
Yaklaşık bi ay önce İkili tarama testi oldum normal sonuçlandı sonrasında üçlü tarama testi için kan verdim. Sonucunda Trisomy21 (down sendromu) riski çıktı. Tabiki hepsi evlat , hepsi canımızdan bi parça aldırmayı düşünmedim tabiki de ama doktorumun önerdiği fetal DNA ve amniyosentez testinden sonra endişe ettim açıkçası. Birini tercih edip yaptırabileceğimi söyledi doktorum ve ücretli olan fetal DNA testini seçtim. Bulunduğumuz şehre gelmeden bi gün önce arayıp bilgilendirme yaptılar ve ertesi gün kan vermek için hastaneye gittiğim de o beyefendiyle görüştüm. Yaklaşık iki sene önce bu tarama testlerinin %90 doğruluk payı vardı fakat iki seneden beri Doğruluk payının %50ye kadar indiğini söyledi. Tabiki bunun nedenini sordum tıpkı hepinizin merak edeceği gibi. Laboratuvarda kullanılan malzemelerin pahalı olmasından dolayı daha ucuz malzemeye kaçıldıpından dolayı laboratuvarlar doğru sonuç vermiyor dedi. Yani testi normal olup döküntülü doğum yapan ve sıkıntılı sonuç çıkıp normal doğum yapan çok fazlaymış. Bence yetkililerin bu işe gerçekten bi el atması gerekir çünkü bütün gebelere strestli bi gebelik geçirmekten başka bi işe yaramıyor doğru sonuç vermiyorlar yapılmamalı yapılıyorsa da bi el atılmalı. Neyse ki dün gece testim negatif geldi Rabbime bin şükür ama boşuna strestli günler yaşadım. Sonucu böyle olan tüm anne adaylarına tavsiyem hiç stres yapmayın yaşınız gençse bu ihtimal çok az oluyormuş zaten bu konuda soru soran bi çok arakadaş gördüm burada hepinize bilgilendirme olsun ❤️