Arkadaşlar merhaba.
Bu gebelik kolestazı denilen hastalıkla ilgili bilgilerinize başvurmak istedim.
Ben 25.haftamdayım. rutin kontrole gittiğimde bir şikayetim olmamasina rağmen tesadüfen karaciğer enzimlerimin yüksek olduğunu öğrendim.
nerdeyse 3 katına çıkmış durumda şuan.
Doktorum derhal safra asitleri testi istedi ve dahiliye ye gönderdi.
orasi gastroenteroloji bölümüne gönderip karaciğer ultrasonu ve çeşitli kan tahlilleri istedi.
Ultrasonum şükür temiz çıktı kan tahlillerinde bı çok şeye bakılmış henüz tüm sonuçlar çıkmadı ama çıkanlardan hepatit a b c d ’ye bakılmış onlarda temiz çıktı.
Doktorumla tekrar görüştüm aynı gün gebelik kolestazı durumunu düşünüyorum,riskli bı hastalık bebeğin ani ölümüne sebep olabiliyor dedi.
Safra asidi testi Ankara’da bakiliyomus cumartesiye sonuçları çıkacak muhtemelen eğer değerlerim yüksek gelirse kolestaz tanısı konulacak sanırım ona göre de ne yapılır süreç nasıl işler bilemiyorum internette bebeği erken aldıkları filan yazıyo ama gerginim.
doguma daha var tabiki ama bebeğim büyüdü artık kötüyü düşünmemeye çalışıyorum.
Hem aranızda bu durumu yaşayan var mı süreci nasıl devam etti.
Hemde benim için dua eder misiniz öyle ihtiyacım var ki 😔
Teşekkür ederim şimdiden 🥺